torsdag 27. februar 2020

Emosjonelle lærevansker

Jeg holder jo på å ta lappen for tiden og i den forbindelse må jeg jo lese til teoriprøven! Problemet er bare det at det er ikke så veldig lett! På mandag prøvde jeg å lese i teoriboken, jeg gav det et skikkelig forsøk og gikk inn i det med godt mot, meeen hva skjedde? jo, jeg ble hektet av en fiskekrok, dratt ned i et kaninhull og videre ned til det beryktede elvemonsteret som mer enn gjerne drar meg bakover i tid...

Men i dag hadde jeg heldigvis time med Humlen ute i det herlige snøværet, og er det noen som kan gi meg råd så er det henne! Så nå skal jeg teste appen til teoritentamen.no og drite i boken, iallfall for en liten stund! Om jeg kan klare det så skal boken brukes som et oppslagsverk, og ingenting annet enn det! I tillegg så skal jeg ikke se på dette som et skolefag/studie, for det er det som gjør at PTSD-en min blir trigget... For jeg fikk dessverre aldri bruke hukommelsen min skikkelig når jeg gikk på skolen... Selv om jeg kunne masse og egentlig ville svare når lærerne spurte om ting så turte jeg som regel ikke å svare! Svarte jeg så ble jeg som regel gjort til latter av de andre i klassen, og gjorde jeg det bra på en prøve og det kom ut, ja, da fikk jeg høre det også! Så Humlen fortalte meg om noe som heter emosjonelle lærevansker! Det var ganske interessant å høre om! og det gir i tillegg forklaringer på hvorfor ting var som det var for meg når jeg skulle lære ting! Det var veldig godt å få en forklaring på dette, for dette er noe jeg faktisk har grublet på i mange år! Og jeg er i tillegg ganske sikker på at om jeg hadde fått oppleve en normal skolegang hadde karakterene mine vært betraktelig bedre enn hva de var! Ikke alle karakterene var dårlige, men matte blant annet var relativt bånn i bøtta! jeg gikk nemlig fra en femmer i åttende klasse til tre i tiende klasse for deretter å få stryk til jul i 1. på videregående og heldigvis så vidt stå til sommeren samme skoleår! 

Og så sa hun at jeg må huske på at jeg er en sterk og intelligent kvinne med god hukommelse og at dette (altså teorien) kommer jeg til å klare! Humlen har troen på at jeg kommer til å bestå med glans, jeg er litt mer usikker men det er godt at noen har tro på meg da! Hun sa også at dette ikke skal stoppe meg i å ta lappen! det får bare ikke skje enkelt og greit! og hun har jo rett! jeg kan jo ikke la dette stoppe meg nå når jeg har kommet så langt!

Det var veldig godt å bli fylt opp litt av henne på dette! for når jeg først faller ned i elvemonsterets klør er det ikke alltid så veldig enkelt for meg å komme meg ut av de klørne! 

Ellers pratet vi som vanlig om hobbyene våre, hehe! det er det jeg syns er så innmari bra med henne, hun klarer alltid å dra inn sånne hverdagslige ting som gjerne får meg til å lette på smilebåndet selv om vi snakker om vanskelige temaer! ja, noen ganger ler vi ganske mye også! Sånne små pauser er så viktige og ikke minst ganske nyttige, iallfall syns jeg det da!

Neste time er om tre uker, vi skal nemlig forsøke at det skal gå en uke ekstra mellom hver time! Så vi får krysse fingrene for at det går bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar