mandag 4. januar 2021

For sent ute

I sted opplevde jeg noe jeg faktisk aldri har opplevd før, jeg kom for sent til en yogatime! Nå har jeg ått på yoga hos Sommerfuglen i straks fire år og ikke en eneste gang har jeg kommet for sent, ja, inntil i dag da... Jeg var ute i god tid, trodde jeg, men syns det var merkverdig mange biler på parkeringsplassen når det var over tjue minutter til timen skulle begynne! En tanke kom som en bombe ned i hodet på meg - nå er du for sent ute, Live! Og jammen sant var jeg det også! Det var ikke mer enn syv minutter, men innen jeg hadde kommet meg ut stav alle lagene med ull og vært klar hadde det nok gått minst fire minutter til, og da er det for sent å dukke opp! Sommerfuglen hadde garantert tilgitt meg, men jeg vet hva hun syns om forsentkommere, så av respekt for både henne og de som faktisk hadde kommet presis kjørte jeg hulkende hjem igjen!

Men litt flaks hadde jeg da, for neste time, som begynner klokken syv, hadde en ledig plass igjen når jeg sjekket, så da tok jeg like godt å meldte meg på den! Så da var det bare til å tørke tårene, le litt med (av) meg selv og komme meg inn i huset igjen, og så skal jeg heller være ekstra nøye med tiden når jeg skal ut igjen om en liten halvtime! Siden jeg nå har bil er det jo ikke noe problem å komme tilbake igjen selv om det er fem minus ute!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar