onsdag 25. november 2015

Krøplingen Live

Jeg føler meg som en krøpling for tiden, beina verker konstant og det er veldig lite kjekt! Solstrålen gav meg jo resept på smertestillende, de startet jeg på i går, tok min andre pille til frokost og skal ta den tredje før jeg legger meg, fra i morgen av skal jeg ta tre i døgnet. Om de vil virke er ikke så godt å si, hittil har jeg ikke merket noen forskjell men jeg gir ikke opp helt ennå. Det hadde jo vært kjekt om disse pillene hadde funket, er jo dessverre slik at det er lite som funker for meg. Kanskje kroppen min rett og slett ikke biter på smertestillende? virker jo litt slik egentlig... Er det noen som har erfaring med neurontin og vet hvor lang tid det tar før det begynner å lindre?:)
I dag merket jeg at jeg har lagt meg til en litt rar gange om jeg går lenge om gangen, jeg føler litt at jeg detter sammen pga beina til tross for at det ikke blir verre ved gange.

Heldigvis fikk jeg litt annet å tenke på når jeg var på aldershjemmet mitt i formiddag. Vi hadde det veldig koselig! Jeg satt sammen med noen av damene som bor der og strikket, eller, jeg laget pongponger til en krans som skal lages mens de strikket på tøfler. Vi pratet om julen og jeg fikk noen historier om hvordan de feiret jul som unge:)

Kvelden i går var veldig koselig! Den lille prinsessen jeg passet var ikke så glad for at jeg skulle være der alene med henne men hun godtok det likevel. I tillegg likte hun grøten jeg laget, jeg måtte til og med lage en porsjon til til henne:p Når foreldrene og den eldste prinsessen kom hjem sov hun allerede, de trodde ikke helt på meg og lurte på hva jeg hadde gjort med henne, haha!:p Men sånn er det med alle barna jeg har passet og passer, de sovner mye fortere enn når de blir lagt av foreldrene:p Håper denne sovemagien jeg har på barn vil funke på mine egne om jeg får det noen gang!:p

Nå skal jeg spise salat og drikke julebrus til middag:p

2 kommentarer:

  1. Og her fikk jeg svaret mitt... :) neurontin har jeg ingen erfaring med selv, men forstår at det er svært dosen er svært individuelt og må Prøves over en tid for å finne rett dose.. Så det kan jo være at du skal øke dosen gradvis for å se om det smertelindrer bedre osv. Ellers har jo vi traume-folk et meget kompleks sykdomsbilde og jeg har sterk tru på at mange av de somatske plagene vi får skyldes traumer og kan derfor ikke behandles med medikamenter! :) (Her snakker jeg kunn av egne erfaringer og mener på ingen måte at ikke du kan smertelindres... hehe)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det jeg har lest meg frem til også, er ikke så enkelt med medisiner altså! Ja, det er det vi har, jeg vet mye av det som plager meg har grunn i det jeg har opplevd og ikke kan lindres så mye med medisiner, ble undersøkt fra topp til tå x antall ganger i tenårene uten å bli klokere av det...:) Men akkurat disse nevropatiske smertene startet etter at jeg først økte, gikk ned igjen, deretter byttet og til slutt seponerte alt av ssri-medisiner, men om det er tilfeldigheter eller om det er det som er årsaken er ikke godt å si:)

      Slett