mandag 16. november 2015

Håpet om en god førjulstid

Jeg tenker over hva Solstrålen og jeg pratet om i dag og sitter samtidig å leser i dagboken min, har bladd meg tilbake til rundt samme dato i fjor. Tankene og samtaleemnene var akkurat det samme som i år, at førjulstiden er en tid jeg ikke er så veldig glad i, ikke selve julen heller. 

Men i år skal jeg gjøre alt jeg kan for å gjøre en forskjell, både for meg selv og muligens for andre. I år skal jeg pynte leiligheten med glede, det er jo min første jul her jo! Julestjernen skal forhåpentligvis opp i vinduet, vet ikke om det går, men jeg håper (dårlig feste i taket), juletreet skal pyntes og jeg har allerede bestemt meg for hvor det skal stå. Det aller, aller beste jeg vet om når det gjelder julegodt skal bakes, det er kakemenn! I fjor endte jeg opp med å bake over 150stykker, i to omganger, den første runden varte nemlig ikke mer i en knapp uke, hihi:p Jeg skal også for første gang i mitt lange liv ha pakkekalender, den må jeg lage selv da men det gjør ingenting, spørsmålet er bare om jeg klarer å la være å pakke opp alt med en gang, haha! Når jeg var liten klarte jeg aldri å holde meg til en luke om dagen nemlig, kalenderen måtte gjemmes men den ble funnet likevel (sjokoladekalender), dette får jeg fremdeles høre i en alder av 27år:p Nye minner skal skapes, bakingen skal ikke være stress (ikke at det egentlig er så mye stress å lage noe så godt da:p), julemusikken skal på, jeg skal kose meg og min egen ramme og egne minner skal skapes!

Jeg skal også kjenne litt ekstra på at jeg utgjør en forskjell for de som er på aldershjemmet mitt, både beboerne og de ansatte. Jeg gjør jo en forskjell for de! Det er noe jeg merker, det er så mange som blir glade når det kommer besøk, i tillegg så avlaster jeg jo de ansatte. Når jeg (og andre frivillige) kommer så betyr det at de har bedre tid, vi kan gjøre noe utenfor hjemmet, gå en tur, mate ender, gå på kino, kafe etc. etc. uten at det går så veldig utover de som ikke kan eller vil bli med. Solstrålen gav meg streng beskjed om å ta det til meg, jeg må jobbe med det for det er jeg ikke så flink til!

Forhåpentligvis er dette den førjulstiden hvor jeg kan være glad og glede meg litt mer enn det jeg har gjort de siste årene! Forhåpentligvis er dette den førjulstiden jeg kan se tilbake på med et smil om munnen! Forhåpentligvis er både førjulstiden og julen 2015 noe jeg vil se tilbake på med mer glede enn sorg og tårer!

Ønsker meg en hvit jul i år! begynner å bli noen år siden sist det var det nå. Her er et bilde fra tidlig desember for to år siden, dessverre forsvant alt etter noen dager

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar