fredag 8. mai 2015

Ære være helsesøstre

Dette er et innlegg til ære for alle de gode og omsorgsfulle helsesøstre der ute! Dere gjør en fantastisk og ikke minst en super viktig jobb! All ære til dere altså!

Jeg ble selv reddet av helsesøsteren som jobbet på ungdomsskolen min. Hadde det ikke vært for henne vet jeg ikke helt hvor jeg hadde vært i dag, ting hadde nok vært betraktelig verre enn det det er, selv om ting absolutt ikke er bra fortsatt da. Men uansett, hun kom inn i livet mitt da jeg virkelig trengte det. Hun kom som en reddende engel, hun var en reddende engel! Hun så en elev som absolutt ikke hadde det noe greit på noen måte og tok meg under sine trygge, beskyttende og gode vinger! Hun gav av sin tid og gjorde veldig, veldig mye for meg! Hun satt i utallige timer og pratet, lyttet og kom med gode råd, fikk meg til å både smile og å le, hun satte foten ned og sa at ting måtte ordnes opp umiddelbart for nå var det nok. Hun åpnet både mine øyne og andres øyne som trengte å bli åpnet, hun fikk meg til å se lyset i tunnelen og lærte meg at det alltid finnes håp. Hun ble med på konferanser, ordnet med plass til meg på et avspenningskurs til tross for at det egentlig var fullt, pratet med de som trengtes å prates med og støttet meg gjennom ufattelige tunge dager! Hun gav meg et fristed hvor jeg kunne komme og roe meg ned i, var ting veldig ille lot hun meg sitte på venterommet i friminuttene, hun sendte meg hjem med lovnad om at jeg skulle få litt ekstra tid uken etter når jeg kom snylta forkjølet og dårlig på skolen bare fordi jeg hadde time hos henne den dagen. Hun var rett og slett en trygg havn i en utrygg verden! Jeg visste at det jeg fortalte henne forble hos henne uten at andre fikk vite det så lenge jeg ikke ville. Til og med når jeg var ferdig som elev på skolen fortsatte hun å følge opp via helsestasjon for ungdom! 
"Hold ut, livet går jo i bølgedaler, og det gjelder å surfe med!" skrev hun til meg en gang, og det er så sant, så sant!

Men nå er det natten, burde ha lagt meg for flere timer siden... Ønsker deg en riktig god natt med gode og vakre drømmer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar