onsdag 17. juni 2015

Det er så...

...respektløst å være opptatt av noe helt annet når man snakker i telefonen med andre! Jeg har en venninne som ALLTID holder på med andre ting når vi snakker sammen. Jeg må jo innrømme at jeg også gjør det MEN i forhold til henne så gjør jeg ting som jeg kan gjøre mens jeg snakker med andre, som f.eks. å strikke. Det er noe helt annet enn å sitte å følge med på en tv-serie med lyden på fullt, skrive blogginnlegg, lese avisen, skrive mail/sms til andre, snakke med mann og barn (barn er jo greit å prate til og store barn skjønner jo gjerne at mamma snakker i telefonen og da kan man heller ha en kortere samtale og så vende oppmerksomheten til barna istedenfor å prate med alle samtidig) osv. osv. Man er jo ikke fokusert på samtalen da! Det handler om respekt men også om omsorg, å høre etter skikkelig, være interessert i den du prater med og være en god lytter. Det er jo på ingen måte gøyt å prate med en som bare hører etter med et halvt øre, noen ganger ikke dèt engang, man føler seg ikke så mye verdt da for å si det sånn! Så husk på det neste gang du prater i telefonen! Vær der for den du prater med og ikke hold på med alt mulig annet! Dog er strikking helt greit så lenge du ikke trenger å vie prosjektet for mye oppmerksomhet og kan strikke samtidig som du lytter til den du prater med<3

Ellers går nå dagene sakte men sikkert! Det er mye som har skjedd den siste måneden, jeg har vært fryktelig langt nede i utmattelsen og hatt veldig lite energi. En nær men likevel litt fjern slektning gikk bort og det gikk veldig inn på meg og hjalp ikke noe særlig. 
En annen ting som har skjedd er at jeg hadde et fryktelig angst/panikkanfall en sen kveld. Jeg skulle egentlig si hei til onkelen min en dag, men når jeg så at bilen hans var utenfor jobben hans fikk jeg plutselig dårlig samvittighet, han var egentlig sykemeldt så jeg fikk det for meg at han måtte ha det veldig travelt siden han "trosset" sykemeldingen og jobbet... Jeg vet jo innerst inne at han hadde tatt seg tid til en liten prat og ikke minst en god klem men akkurat der og da fikk jeg hetta og turte ikke å gå av bussen... Så istedenfor dro jeg på butikken, kjøpte snop og dro hjem, vel hjemme spiste jeg sjokolade til middag... Om kvelden begynte jeg å gråte, hyperventilere og skjelve, jeg angret på at jeg ikke hadde gått av bussen og da bare ballet det på seg... Heldigvis klarte jeg å skru på radioen så jeg hadde noe jeg kunne prøve å konsentrere meg om, det funket sånn delvis og jeg ble sittende å spille kabal på ipaden og høre på "Kjærlighet uten Grenser" på P4 til det sluttet klokken ett. Men når jeg skulle gå og legge meg hørte jeg en eller annen lyd, mulig jeg laget den selv, mulig det var en katt eller en bil, hva det var vet jeg ikke men det resulterte i at angsten og panikken kom tilbake for fullt. Jeg sovnet gråtende fordi jeg var så utmattet og tappet for energi...
Heldigvis var legen min på jobb om fredagen og noe av det siste hun sa da jeg var der tidligere i uken var at hun var på jobb i slutten av uken og at jeg bare måtte ringe dersom det skulle være noe. Så det resulterte i at jeg klarte å ta en fryktelig vanskelig telefon og bestille hastetime hos henne (jeg sliter med følelsen av å være til bry så sånne ting er ikke så veldig lett!)
Hun sa blant annet at det ikke er godt å si hva årsaken til hvorfor jeg fikk det. Det er nemlig ikke alltid en klarer å forklare det, av og til er det spesielle ting som utløser det og så får man panikkanfall men det er som sagt ikke alt man kan forklare. Det er summen av alt og så plutselig smeller det, det er nemlig kroppens måte å reagere på og da får man følelsen av panikkanfall og følelsen av å ikke puste og da bare baller det på seg for det er så fryktelig ubehagelig.
Hastetimen hjalp iallfall veldig, veldig mye og jeg klarte å slappe litt mer av! Jeg er så glad jeg har sånne gode mennesker som M i livet mitt! Det er så godt at det finnes sånne mennesker som henne!

Snart er det sommerferie, om en uke i morgen stenger skolene og det betyr masse folk ute hver dag, flere folk på bussene, sentrene, butikkene og ja, stort sett over alt... Det betyr også at bussene etterhvert tar litt ferie og får nye bussruter. Mine rutiner må forandres - jeg er veldig rutinemenneske og liker ikke forandringer... Sånn generelt er jeg ikke så glad i sommeren, det "forventes" at alle er så glade og fornøyde, vil være med på ting og sier ja til alt som blir foreslått, det er slitsomt det! 

Jaja, dette ble litt lengre enn jeg hadde planlagt og tirsdagen har allerede bikket over til å bli onsdag... Sengen roper og jeg burde legge meg før klokken blir aaalltt for mye...


Ha en god NATT med søte
og gode drømmer!<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar