mandag 7. oktober 2019

En vanskelig yogatime!

Å plutselig møte på en vikar på en yogatime er ikke alltid bare bare når man har traumer! For på fredag var det nemlig en vikar for Sommerfuglen, en dame jeg hørt mye bra om men aldri truffet før!

Og det gikk fint, okay, så var det litt for mye aktivitet for en rolig fredagsyoga da, men det gjorde for så vidt ikke så mye! Situasjonen kom først vi skulle ligge i shavasana, hun gikk nemlig rundt og tok på folk uten å informere om det på forhånd, og det er en skikkelig, skikkelig uting når man er yogainstruktør! For du vet aldri hva vi som ligger på mattene og puster har med oss i bagasjen! Og resultatet for min del var at jeg havnet rett i et panikkanfall og frøs fullstendig til is! Nå har jeg (u)heldigvis litt erfaring med panikkanfall og klarer som regel og holde det inni meg, iallfall når jeg ikke er hjemme, så det var nok ikke så mange som merket det, tror jeg da!

Humlen og jeg har snakket mye om dette, det er nemlig noe jeg har opplevd før i et annet yogastudio.  Og det handler blant annet om grenser og å respektere andres grenser! Og på et yogastudio vil jeg si at det er hinsides viktig! Sommerfuglen er fullstendig klar over mine problemer, for når jeg startet hos henne begynte jeg rett på et kurs hun holdt. Og i forkant av det kurset måtte vi svare på noen spørsmål og da skrev jeg som en åpen bok og påpekte at det var grådig viktig at hun ikke tok på meg uten å spørre/gi beskjed på forhånd! Nå er jeg jo blitt mye, mye, mye tryggere på henne og føler meg trygg i studioet, så dermed er det litt enklere om hun skulle gjøre noe uten å si noe først. Men det gjelder altså da bare henne og en til instruktør men ingen andre instruktører! For som regel så gir instruktøren beskjed om hva hun/han har tenkt og gjøre og så kan de som vil brette inn litt av matten, ha hendene liggende på magen eller noe annet og dermed tydeliggjøre for instruktøren at de ikke vil bli tatt på!

Jeg tror jeg kunne ha skrevet ekstremt mye om dette, men klokken er såpass mye at jeg må forberede meg litt til i morgen! Det går nemlig rykter om at strikkeguruen min er kommet tilbake fra hytten, så jeg må rett og slett på strikkeklubben da og dit kan jeg jo ikke dra uten strikketøy! hehe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar