torsdag 17. desember 2020

På gamle, gamle trakter

For en uke siden var jeg hos favorittnaboen min på stedet jeg nettopp har flyttet fra. Det har jeg vært i dag også, bare at dette var favorittnaboen min fra barndommen! Jeg er jo ikke akkurat så veldig begeistret for å dra til den plassen, men siden jeg nå har min egen bil og kan kjøre fant jeg ut at jeg skulle skrive et julekort og reise for å levere det! Jeg ante ikke om de var hjemme, men jeg tenkte at jeg like gjerne kunne ta sjansen på det. Og heldigvis hadde jeg flaks! De syns det var veldig kjekt at jeg kom innom, men de stod litt på hodet da de venter innrykk fra barn og barnebarn om bare noen få dager. Det var egentlig helt greit, for jeg kunne jo uansett ikke ha kommet inn til dem pga pandemien vi er i, eller, jeg kunne ha kommet inn, men de er i risikosonen begge to så jeg hadde nok uansett takket pent nei om jeg hadde fått tilbudet da. Uansett så var det veldig kjekt å se dem igjen, og de ble veldig glade når de fikk høre om både leiligheten og bilen som jeg har skaffet meg i høst! Vi har også lagt planer for besøk til sommeren, om pandemien har roet seg da.

Etter at vi hadde sagt hadet til hverandre dro jeg på tur i området, det var lettere sagt enn gjort fordi det skjer så mye der at jeg skvatt for annenhver sving jeg kjørte rundt! Litt kø laget jeg nok også fordi jeg på et punkt ikke skjønte helt hvor jeg skulle kjøre da det er laget en midlertidig vei gjennom et boligområde. Jeg dro til og med til et hus jeg tilbrakte veldig mye tid i som liten, det var veldig rart å se det huset igjen! det var malt i en helt annen farge og i tillegg hadde de både bygget ut garasjen og gjerdet inn deler av hagen. Dessverre så jeg lys fra tven som jo betydde at noen var hjemme, derfor turte jeg ikke å studere det nøyere i tilfelle jeg skulle bli oppdaget!

Nå sitter jeg her i sofaen og holder på å sovne, er megatrøtt, men siden det fremdeles er alt for tidlig for å legge seg må jeg bare holde meg våken noen timer til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar