fredag 9. august 2019

Vær så snill, ikke bli lei deg!

Jeg er litt oppgitt av folk som reagerer så hinsides negativt når de får vite at jeg er blitt ufør!

Og jada, jeg skjønner det på en måte godt, for å bli ufør i en alder av 31år er jo ikke akkurat så veldig kjekt! Men samtidig så er dette en kamp jeg har vært igjennom og etter utprøvingene jeg har vært igjennom så har det vært tydelig at arbeid ikke fungerer for min kropp! Dette gjør at jeg er glad for at søknaden min har gått igjennom og derfor ønsker jeg også at andre blir glade på mine vegne!

Å være under NAV kan være fryktelig tøft! det er usikkert, man vet ikke om neste søknad går igjennom, man vet ikke om man plutselig står på bar bakke uten inntekt, man kan ikke reise til utlandet uten lov, ikke en gang en harry-tur er lov uten skriftlig tillatelse fra NAV, så med andre ord så kan det være vanskelig og ugreit rett og slett! Derfor er det, iallfall i mitt tilfelle, bare glede etter at jeg fikk gjennomslag på søknaden min! For nå er fremtiden min sikret! jeg trenger ikke å snu hver eneste øre, jeg trenger ikke å bekymre meg for en litt høy telefonregning, om jeg har råd til å betale medlemskontigenten, om jeg har råd til å gå ut og spise med Kaninen på bursdagen min osv. osv. osv.

Så neste gang noen forteller deg at de f.eks. er blitt ufør, ja, så spør om det er noe du skal være glad eller lei deg for!😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar