onsdag 27. februar 2019

CMT og triggere

Humlen er en av de klokeste personene jeg kjenner!
Jeg var hos henne tidligere i dag og nå skjønner jeg plutselig veldig godt hvorfor jeg plutselig kan få veldig vondt i beina til tross for at jeg nødvendigvis ikke har gjort noe spesielt den dagen! Det er nemlig en del ting som trigger smertene i beina, men det er ikke alltid sånn at en trigger utløser smerter men summen av triggerne i løpet av et par dager kan utløse smerter! Det gir faktisk veldig god mening for meg altså!

Fremdeles vet jeg ikke alle triggerne som utløser smerter, men jeg vet noen av dem! Blant annet så kan det å være i Bergen sentrum være en trigger, det å møte på personer fra fortiden er en stor trigger, spesielt personer som har med oppveksten min å gjøre, å ta en dusj kan også være en trigger. Årsaken til at vi kom inn på dette var at jeg fikk ekstremt vondt i beina på lørdag! Da hadde jeg først vært på fjelltur og så kom smertene etter at jeg hadde tatt en dusj. Fjellturer pleier å gå veldig fint, dusjing pleier ikke å være så greit. Men når Humlen leste loggen min så hun at jeg hadde hatt flere triggere dagene i forveien, og det var som gjorde at vi kom inn på dette!

Timen endte faktisk med at jeg fikk fritak fra godisavtalen vår! Årsaken var alt som skjedde en dag like før helgen, da sprakk jeg og spiste sjokoladehjerter men årsaken til at jeg sprakk var godkjent årsak for å spise sjokolade. Sjokolade er nemlig medisin, bare spør Humlen! hihihi! Men iallfall, årsaken til fritaket var at Humlen mente at jeg faktisk hadde fortjent to bokser med sjokoladehjerter den dagen, derfor kunne jeg med god samvittighet kjøpe en til når jeg var på butikken i sted! Og aldri har vel sjokolade smakt bedre på onsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar