onsdag 12. desember 2018

En mulig tikkende bombe!

Macen min har vært inne til service siden mandag! Det kom nemlig en (litt merkelig) mail fra Apple på fredag om at min maskin muligens hadde en feil som kunne føre til tap av data og at maskinen ikke fungerte skikkelig. Den var merkelig fordi jeg reagerte på mailadressen, den har jeg aldri sett fra Apple før men det viste seg etter litt googling at det faktisk stemmer!

Så på mandag pakket jeg den med meg og dro til Eplehuset, der møtte jeg en veldig koselig og ikke minst serviceinnstilt mann som mer enn gjerne kunne forklare ting på en normal måte! I mailen stod det jo at reparasjonstiden kun var en time eller mindre, dessverre måtte servicemannen skuffe meg på akkurat det! For den tiden gjelder kun hos Apple sine egne servicesentre, og det nærmeste er i Sverige et sted, hos Eplehuset er det rundt syv dager! Og som han sa så kunne jeg gjerne vente til januar og heller levere den da, for da ville det nok være litt roligere og dermed kortere reparasjonstid, men da ville jeg sitte på en "tikkende bombe" rett og slett! (fordi maskinen da i teorien kan finne på å slette seg selv uten forvarsel) Så da bare så jeg på han og sa - syv dager er helt greit å vente! Men de syv dagene ble til litt over halvannet døgn! for jeg fikk nemlig melding om at Macen var klar for å hentes allerede i går ettermiddag! Da ble jeg grådig imponert av Eplehuset altså!


Dermed var det bare til å stå opp tidlig i dag sånn at jeg bare kunne fyke til byen og hente den! Jeg skulle nemlig på julelunsj med Tulipanen og en haug andre damer allerede på formiddagen, så her måtte det times og planlegges! Flaks hadde jeg allerede i det jeg kom til busstoppet, da kom nemlig en av de koselige sjåførene kjørende med en buss som ikke var i rute! Han svingte inn på stoppet, åpnet døren og spurte om jeg ville være med siden det var så kaldt ute! Jeg jublet og spratt ombord! det sparte meg for bussbytte og dermed venting ute i kulden! I tillegg fikk jeg bedre tid i byen, noe som betydde at jeg slapp og stresse! Men det var bare i teorien, for stress ble det mye av likevel...

Når jeg kom hjem måtte jeg reinstallere alt på Macen, den var nemlig fullstendig tom, med unntak av MacOs eller hva det heter da. Men det gikk heldigvis lekende lett, selv med litt dårlig internett-hastighet!

Nå er det kvelds og så skal jeg stupe til sengs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar