søndag 16. desember 2018

Fra topp til bunn på et sekund!

Kvelden i kveld ble ikke helt som jeg hadde håpet! Det gikk fra topp til bunn rimelig kjapt! For yogatimen jeg var på var helt vidunderlig fantastisk og det gjorde meg veldig godt! Når jeg rullet sammen matten hadde jeg det usynlige men likevel gode, lune og varme ullteppet tullet om meg!

Men så var det den uleste SMS-en som lå og ventet på meg da, den som fikk verden til å rase og tårene til å strømme over... Heldigvis var kveldens yogalærer, en veldig god dame, rett i nærheten av meg, i det jeg satt og dro på meg skoene spurte hun om det hadde gått bra, da klarte jeg ikke holde tårene igjen og knakk sammen! Hun spurte om jeg ville ha en klem og det fikk jeg, i tillegg fikk hun meg til å ta av meg skjerfet som jeg hadde surret rundt meg, jeg kokte nemlig! Og så sendte hun meg inn i sofakroken så jeg kunne få summe meg litt. Mens hun moppet gulvet fant jeg ut at jeg ville hjelpe henne, så jeg gikk ut på kjøkkenet med kveldens kopper og glass:p Til slutt hadde jeg hodet nok over vann til at ting var litt bedre igjen og det var godt! Så vi ønsket hverandre en god kveld videre og jeg lovet henne og ta vare på meg selv, og det forsøker jeg virkelig også å gjøre, så det går nok bra.

Og selv om jeg har visst en stund at personen SMS-en gjaldt, er veldig syk, så er det likevel tøft og vite at det bare går en vei! Ikke vet jeg om jeg får dra på besøk heller, grunnet sykdom og mulig smittefare altså, mulig det også er snakk om isolat men det vet jeg ikke helt sikkert da. Jeg har mistet tre av besteforeldrene mine, og nå ligger sistemann på sykehuset. Man vet jo at de gamle går vekk, men det er likevel tøft! Tre av fire har jeg fått ha til jeg ble voksen, det er det ikke alle så får, så jeg har vært heldig. Jeg har til og med fått oppleve en oldemor! Men sånn er livet! Og ikke kan jeg gjøre så mye med det heller nå som klokken straks er 23.00!

Uken som kommer ser jeg egentlig ganske mye frem til! I morgen og onsdag har jeg ingen planer, jeg regner med at det blir en julegaveshopping iallfall en av dagene da! På tirsdag er det juleavslutning på strikkeklubben og årets siste time hos Rosen! På torsdag har jeg store planer om å dra ut til Bamse og Karamell, Bamse har lovet meg julekos, så det gleder jeg meg veldig til! Og på fredag skal jeg ha årets siste time hos Humlen! det gleder jeg meg også til, regner med at det blir en koselig time! Hun pleier nemlig ikke å hive verken meg eller andre pasienter ut i tankeelven når ferien står for døren!

Nå skal jeg spise kvelds, kanskje strikke en omgang til og så skal jeg stupe til sengs!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar