onsdag 16. januar 2019

Helt til påske!

I dag har jeg vært hos min kjære Humle igjen! Det var mye prat om diverse ting, blant annet godteavtalen vår! Jeg sprakk jo i går og måtte derfor innrømme det til henne i dag! Men det var heldigvis ikke verre enn en liten bit av sånn engelsk konfekt, dessuten så har vi en felles kjent som hadde bursdag i går og derfor mente jeg at det var innafor, moahahahaha! Etter at jeg hadde fortalt det kom hun også med en innrømmelse, så det viste seg at jeg faktisk hadde vært hakket flinkere enn henne! hihihi! men jeg vil si at hennes unnskyldning også burde være innafor, spesielt når dagen det gjaldt var en søndag!

Jeg spurte hvor lenge vi skal ha avtalen gående, Humlen foreslo at vi skal holde på helt til påske! Min reaksjon var at det er jo lenge til jo! men hun var ikke helt enig i det og når jeg kom sjekket jeg kalenderen, hun hadde rett for det er jo bare rundt to måneder til! Sprekker vi er det et minutt i planken som straff! Eller, det er vel mest meg det blir straff for, for jeg tror nemlig hun klarer det litt enklere enn meg, hahaha! 

Ellers gikk det i januar og alt det den måneden fører med seg! mørkt og kaldt og heavye værforandringer, en mega-utmattelse og smerter i beina med mer. For nå når jeg er i en sånn utmattelsesperiode så sliter jeg veldig med å ikke gå på veggen. En dag i sofaen kan være veldig greit det altså, men ikke når det blir flere dager i løpet av uken og gjerne ikke på rad! Dessuten er det litt begrenset hvor mye man faktisk kan finne på ved å bare være hjemme hele dagen. Eller, ting å ta tak i er det nok av, men det må være ting som ikke tar mer energi!

For det er "bare" kroppen som er utmattet, hodet derimot, det trenger en utfordring, noe å bryne seg på! Jeg elsker jo å lese men der tar fort søvnen meg i sin hule hånd om jeg er for sliten, og det er jo ikke så greit! Å bygge Lego er jo en god ting, spesielt når det er litt utfordrende ting, sånn som HPs Hogwarts great hall som jeg bygget for to uker siden. Planen min er å kjøpe mer Lego, jeg må bare spare litt først! I tillegg er jeg jo også veldig glad i å skrive, og Humlen mener at jeg skal skrive en bok, det har jeg også lyst til å gjøre, men det er ikke så lett da. Men jeg sa at hun kunne jo gi meg en skriveoppgave og det ville hun veldig gjerne gjøre! Dermed skal jeg nå skrive en selvbiografi! Jeg kan selv velge hvordan jeg vil skrive den, om det blir en roman, jeg-fortelling eller en fortelling fortalt av en tredje person! Det kan nemlig være veldig lurt å skrive en selvbiografi når man går i terapi! Humlen kunne også fortelle at når hun gikk på psykologistudiet fikk de også den oppgaven! Og hun advarte meg også litt, det er nemlig ikke så veldig enkelt!

Nå derimot skal jeg spise litt kvelds, glo litt mer på TV og deretter iherdig prøve og legge meg tidlig! I morgen skal jeg være med Kaninen og det gleder jeg meg til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar