torsdag 2. juni 2016

Junis første torsdag

Dagen i dag har vært en relativt god dag, eller, tror jeg heller sier at noen av dagens timer har vært gode istedenfor da ikke alt har vært like greit.

Jeg hadde endelig time hos min gode Solstråle igjen! Begge to syns det var litt rart at det ikke er hver uke lengre for sånn var det jo frem til påsken, men nå er det jo tre uker siden forrige time. Men som hun sa så er jo det også et godt tegn da! Og hun er veldig glad for at jeg trives hos Humlen, og som jeg sa så var hun veldig verdt å vente halvannet år på! Hva som skjer videre med timene hos henne vet jeg ikke, bare at jeg iallfall har en time til før sommeren og det er om litt under tre uker. Det trenger ikke å være hver eller annenhver uke lengre da men i ny og ned vil det nok være godt å ha en prat med henne:) Jeg husket ni av atten punkter på listen min, hadde jeg hatt arket fremme hadde jeg sikkert husket alt da:p Men de viktigste punktene ble nevnt så da får det andre heller bare være og eventuelt taes opp neste gang.

Siden jeg ikke er helt i form lyttet hun litt på meg men lungene hørtes helt fine ut så det sitter lengre oppe i systemet. Jeg fikk tilbud om en infeksjonsprøve men jeg takket nei, har jo ikke hatt feber så det hadde neppe vært noe utslag på den, virus kan det jo ikke gjøres så mye med heller. Det var jo heller ikke utslag på den forrige gang jeg var syk og da var jeg enda dårligere enn nå. Forhåpentligvis går det fort over, kjenner at det er veldig kjedelig å være syk når det er så veldig fint vær ute! ikke det at jeg er så stor fan av soling akkurat men det er likevel mye bedre å være ute i solen enn i regnet:p

Jeg tok opp anklene mine, de ligger jo veldig langt bakover når jeg sover, noe Humlen sa ikke var så veldig bra for beinhinnene mine (der har vi nok forklaringen på hvorfor jeg av og til kan ha veldig vondt i leggene mine!) Så derfor tenkte jeg på muligheten for å få ortroser (skinner) men det er det bare spesialister som kan henvise til. Men Solstrålen hadde råd likevel, nemlig apotek/bandasjisten, for der går det jo an å få tak i ankelstøttere. Så nå sitter jeg med ankelstøttere på begge anklene mine, planen er egentlig bare å sove med de men jeg må bare teste de ut litt og være sikker på at føttene ikke sovner når jeg har de på meg. Hittil funker de faktisk veldig bra! Jeg har jo en tendens til å strekke ut føttene når jeg sitter i sofaen også men med disse på stoppes anklene i å bli så utstrukket.

Siden det skulle være fint vær hadde jeg med meg både piknikkteppe, strikketøy, solhatt og en bok. For på tur måtte jeg jo selv om formen hanglet, turen gikk til Humlens kulp og selv om jeg var utslitt når jeg kom dit var det såååå verdt det!!! Noe av det første jeg gjorde var å dra av meg sko og sokker, dra opp leggingsen og vasse rett uti elven:p Aner ikke hvor varmt det var men en ting er sikkert og det er at det var veldig deilig! Hadde det ikke vært for at jeg er syk hadde jeg nok tatt en dukkert:p

Nevrologen min lovet meg jo EMG før sommeren, jeg har jo gått og ventet og ventet på innkalling, for sommeren er jo tross alt her nå og sommerferien er jo bare noen uker unna. Så jeg spurte Solstrålen, hun foreslo at jeg skulle ringe nevrologisk og høre med de og prøve å få noe mer informasjon. Det gjorde jeg mens jeg stod midt ute i elven, haha:p Damen jeg snakket med hadde ikke så veldig gode nyheter til meg etter å ha undersøkt litt, hun snakket om time en gang UT I AUGUST. Det er jo ikke FØR sommeren i det hele tatt! Ok, så har dette helt sikkert med fellesferien å gjøre men likevel da... 

Nå skal jeg se videre på Criminal Minds og så skal jeg legge meg. Eller, det er fryktelig varmt i leiligheten så det er ikke sikkert jeg klarer å legge meg med det første da:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar