mandag 13. juni 2016

EMG-resultatet

Okeeeey, da har jeg vært på sykehuset og tatt EMG, det innebar heldigvis bare EN eneste nål! Forøvrig var ikke det så veldig vondt heller, så det er sagt! Ellers ble det bare brukt elektroder som ble limt fast på beina mine. Det var litt morsomt for jeg rykket skikkelig til når han satte på strømmen enkelte steder mens andre steder måtte han skru opp styrken skikkelig mye før han så noe respons på skjermen... 
Det som ikke var fullt så morsomt var at det var manglende respons fra de fleste undersøkte sensoriske nervene i beina, det var også noe om suralisene, ikke spør hva det er for det vet jeg ikke, den høyre gir iallfall tydelig respons men det er moderat redusert ledningshastighet. Ellers står det at de motoriske nervene i høyre arm har ledningshastigheter omkring nedre grense... Akkurat det siste likte jeg absolutt IKKE å høre! Men det positive når det gjelder armene er at jeg per nå ikke har vondt i de eller noen form for problemer som minner om beina! Jeg spurte om DNA-testen, han sa den var helt normal men utifra det jeg har lest virker det som om det bare ble testet for EN type CMT. Det finnes visst nesten 100 varianter, så egentlig er det ikke noe rart at det ikke slo ut noe på prøven. Muligheten for at jeg har en variant de ikke har funnet er også tilstede, iallfall i følge en amerikansk gruppe jeg er medlem av.
Det positive i dette er at det er NOE der og det er jo på en måte veldig greit!

Jaja, jeg regner med at Solstrålen kan forklare alle disse ordene og uttrykkene på en litt enklere måte om en uke enn på legespråket slik overlegen jeg var hos gjorde!:p

Etter sykehuset dro jeg til Bamse og Karamell, jeg trengte å lades litt opp. De hadde det veldig travelt så det ble nesten bare et hei og hadet men det var nok, spesielt fordi jeg skal spise lunsj med de neste uke:D

Nå skal jeg spise litt middag, eller, jeg spiste opp det som egentlig skulle være middagen i dag i går, så jeg har ikke noe annet enn havregryn å spise:p Sånn går det når man ikke orker å tenke skikkelig mens man er i butikken!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar