søndag 19. juni 2016

Ferier er vanskelige for mange av oss!

Da er visst skoleferien i gang! Åååh, som jeg elsket denne tiden av året når jeg var elev! iallfall de første ukene, de var de beste! Enda bedre var faktisk ukene jeg var på ferie, spesielt med mamma! bilferiene med min far var ikke fullt så gøye, to uker i bil er ikke alltid like kjekt, spesielt ikke når turene så og si ALLTID endte opp et sted det var fotballcup, sånn som danacup i Danmark blant annet... faren for å møte på noen av de slemme var også veldig, veldig stor tilsede da mange spilte fotball... Derfor var mammas ferie med oss mye, mye, myyyyye bedre, vi dro nemlig til et sted hvor jeg faktisk bare møtte gode folk, der møtte jeg ALDRI noen slemme fra samme område som meg!

I år, som i fjor, hadde jeg litt ferieplaner, men slik som i fjor blir det ikke noe av... mest pga økonomien min, jeg har nemlig veldig lyst til å dra til et sted jeg var mye som liten. Men siden jeg må reise med tog og slikt blir reisen veldig lang, spesielt når jeg ikke har råd til å bo på hotell mer for to-tre netter... Men jeg har lovet Humlen og ikke sitte hjemme i leiligheten min i åtte uker, så noe skal jeg klare å finne på! Det er jo mye jeg kan gjøre uten og reise også da! Humlen snakket om at jeg kunne dra på telttur, det frister faktisk litt! jeg elsket å sove i telt når jeg var yngre. I fjor på denne tiden sa Solstrålen til meg at jeg må jo ikke på død og liv reise vekk, jeg kan jo fint være turist i egen by, ta med meg kameraet og dra på småturer. Og det skal jeg så absolutt gjøre, iallfall så lenge beina er med på det da, eller, de får ikke bestemme, jeg går på tur uansett!:p Ellers er det forøvrig lov å skeie ut om sommeren, det sier Solstrålen! (men hvor lurt det er å skeie ut med søvnen som det sannsynligvis vil bli vet jeg ikke helt da, haha:p) Men derimot har jeg ingen planer om å skeie ut med treningen, den skal gå sin gang, iallfall yogaen, om hjemmetreningen fortsetter er ikke like godt å si, hahaha:p

Ferier er ikke enkle, spesielt ikke sommerferien for den er så himla lang! Og når man ikke har det så bra psykisk føles den enda lengre ut, noen ganger som et helt år og kanskje mer! Sånn føltes det ut når jeg hadde Fru Klem, da gledet jeg meg nesten til skolen begynte igjen, rett og slett fordi det betydde at jeg endelig fikk komme tilbake til henne! Å gå i flere uker uten å prate med henne var supertøft, spesielt når ting skjedde og jeg ikke hadde så mange og prate med! Det er tøft men det går også når man må, det er iallfall min erfaring!
Det betyr også ferietid for andre, sånn som Humlen og Solstrålen, Bamse og Karamell med flere. Når Solstrålen har ferie vet jeg faktisk ikke, jeg har ikke spurt men jeg får sikkert vite det på tirsdag. Men i år er jeg litt heldig! Humlen skal nemlig hoppe litt frem og tilbake mellom jobb og ferie, det er litt godt for da har jeg noen gode timer å se frem til i løpet av ferien og det er bra! da får jeg litt oppladning i løpet av sommeren og det vet jeg av erfaring at jeg kommer til å ha godt av!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar