onsdag 22. juni 2016

Sommerhilsen fra nevrologen min og en litt trist nyhet

I sted dumpet det et brev fra sykehuset ned i postkassen min, det var en liten hilsen fra nevrologen min. Han skrev at han håper det står bra til med meg og at EMG`en også er forenlig med polynevropati slik han kom frem til når jeg var hos han i april. Dette KAN være CMT men gentestene som ble tatt er normale, videre analyser kan eventuelt utføres. Så da er det tydeligvis ikke helt sikkert at jeg har CMT likevel da! Magefølelsen min sier at det er det, bare ikke type 1A sånn han først nevnte og sånn jeg skjønner det ble testet for på blodprøven. Det er nesten 100 varianter av sykdommen i følge en amerikansk gruppe så sjansen er fremdeles tilstede for at det er det jeg har. Videre skrev han at jeg vil bli fulgt opp videre der oppe og at jeg bare må ta kontakt før ved behov. Så det er jo greit å vite at jeg blir tatt på alvor! Og ikke minst at testene stemmer overens med sånn jeg føler det!

Ellers var jeg hos min gode Solstråle i går, det var veldig godt å se henne igjen! Men jeg fikk også vite noe jeg ikke syns var så veldig gøyt, samtidig så er det veldig kjekt for hennes del! Hun har nemlig fått seg en ny og helt sikkert spennende jobb! Legesenteret mister sin aller beste lege noen sinne men heldige er de som får henne som lege videre! Heldigvis skjer det ikke helt med det første, jeg får et par timer til hos henne før hun slutter og det er godt!<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar