mandag 10. september 2018

AFT-oppstart

Jeg tror jeg må ha en av de beste NAV-saksbehandlerne som finnes rett og slett! Vi har nemlig vært på møte sammen i dag hos en bedrift som driver med arbeidsforberedende tiltak, på NAV-språk bedre kjent som AFT. Vi var utrolig nok ganske samspilte i tankene våre og begynte å si det samme et par ganger, haha! AFT-damen spurte NAV-damen et par ganger om NAV var enig i det jeg sa og det var hun, den ene gangen sa NAV-damen at ja, det var hun, hun turte nemlig ikke å overprøve Humlen og meg på akkurat det! hahaha! (men jeg klarer dessverre ikke å komme på akkurat hva det gjaldt!)

Så møtet gikk med andre ord ganske greit, men jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å få ut av det! De har nemlig ikke så mye å tilby meg, bortsett fra å telle skruer eller file på plastrør.... Og så skal rådgiveren kartlegge meg med hjelp av bilder, et kartleggingsprogram som heter Jobpics, etter et google-søk fant jeg ut at det var som jeg mistenkte, nemlig at programmet som er basert på det samme som kartleggingsopplegget jeg var igjennom i juni i fjor! Det gikk jo ikke særlig bra, vi kom jo absolutt ikke i mål med det! Men det var nok mer personbasert da, jeg hadde nemlig ikke nok punsh å gi til fyren som skulle kartlegge meg... Heldigvis virker denne damen betraktelig mer forståelsesfulle! Så får vi bare håpe at vi får noe nyttig ut av det denne gangen!

Samtidig som jeg prøver å være positiv kjenner jeg at jeg ble litt oppgitt når hun bare hadde det forslaget! Altså, det er jo en jobb som må gjøres, det å telle skruer og file plastrør, men samtidig så skal jo det også være en oppgave jeg føler er nyttig og meningsfull! Jeg skal jo ha et utbytte av dette, men jeg tror jeg kommer til å kjede vettet av meg for å være helt ærlig! Men jeg skal dra dit med et åpent sinn og prøver når dagen kommer, bare så det er sagt altså! (iallfall forsøke!) Og så kan vi gå ut i andre bedrifter, men det er bare det at vi i såfall må finne ut hvilke det kan være og ikke minst så må vi finne noen som er villig til å ta meg inn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar