onsdag 5. september 2018

Psoaser og tannleger

Solen uteble på turen, men det stoppet heldigvis ikke oss! Til tross for at solen lekte gjemsel bak skyene var det god temperatur, og dermed deilig å være ute! Vi var litt snufsete begge to, samme virus som slo ut meg hadde også vært på besøk hos henne. Så det ble en rolig spasertur, med litt Humle-nerdete fokus på hvordan man går, hihihi! Det gikk i psoaser og hvordan gå ut av steget. Psoas er altså muskler i nedre del av rygg og i bekkenet! Både Humlen og Sommerfuglen snakker mye om psoasene våre, den får nemlig for lite oppmerksomhet hos de aller fleste!

Vi pratet mye om beina men vi pratet også mye om lille Live som har vært veldig mye fremme i det siste! Det var veldig godt kjente jeg! Humlen har vanvittig mye kunnskap og hun klarer å få meg til å se ting på andre måter, noe som er veldig godt! Lille Live var jo blant annet overlykkelig fordi jeg, og dermed hun, var syk, da måtte hun jo være hjemme fra skolen og det digget hun! Siden jeg var hos tannlegen på mandag dukket hun også opp natt til mandag, da havnet jeg tilbake i tannlegestolen som tja, kanskje tiårige Live som skulle trekke tenner pga. plassmangel. Timen var GRUSOM for tannlegen var ikke en som hadde vane for å høre på pasientene sine, han gjorde som han ville og han bestemte når man hadde fått nok bedøvelse, til tross for at han fikk beskjed om at man kjente ting, han bestemte også at flere tenner skulle trekkes på samme time selv om pasienten ikke ønsket det... For å si det sånn, dette var skoletannlegen som sørget for at jeg endte opp med tannlegeskrekk! (nå er den heldigvis så godt som over fordi jeg har møtt verdens mest fantastiske og forståelsesfulle tannlege!)

Når jeg kom hjem var jeg gørrsliten, men det var for engangs skyld på en GOD måte! Det er ikke så ofte jeg har kjent det sånn i det siste! Så når middagen var laget endte jeg opp i sofaen med strikketøy, her har jeg sittet/ligget siden, men det er helt okay for jeg har fått strikket grådig masse:p

I morgen er det heldigvis tid for yoga hos Sommerfuglen igjen! Hvor aktiv jeg kommer til å være er en annen sak! heldigvis er ikke det noe problem om jeg så ender opp liggende i barnets stilling 90% av timen - det er det som er så innmari greit med henne, hun lar oss være med på våre egne premisser og har vi en dårlig dag på matten, ja, da får vi ha en dårlig dag på matten, ingen problem!

Nå er det kvelds, litt mer strikking og litt radio før jeg tar kvelden.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar