onsdag 3. oktober 2018

Yogaterapi!

I dag ble timen min hos Humlen til en yoga-time! Det var en veldig deilig men også tøff stund på matten! Skulderbladene mine har jo ikke hatt det særlig bra de siste ukene, dagene har vært litt for fulle, det toppet seg med kurset i helgen som var veldig tøft psykisk sett og på toppen av det igjen har jeg fått en trist nyhet angående en i familien, så derfor fant vi ut at litt yogaterapi var det rette å gjøre!

Jeg har jo både kyfose og skoliose, så en stor del av årsakene til smertene jeg sliter med i skulderbladene kommer på grunn av dette! Men samtidig så er det også sånn at sorg setter seg i skulderbladene våre, og det har det gjort i mitt tilfelle også! Og i dag kom det frem! Mye av sorgen er nok over at jeg ikke ble sett når jeg trengte det i oppveksten, det var ingen som støttet meg så mye som jeg trengte! Jeg hadde gode omsorgspersoner og jeg fikk jo det jeg trengte, men det var langt ifra nok når det kom til å bli støttet og sett i alt som skjedde! Men heldigvis har jeg Humlen nå! og hun støtter meg, hun ser meg og hun er her for meg! Og så vet hun alltid hva hun skal si til meg for å få meg til å le, det er godt det!

Den siste øvelsen var helt fantastisk! Humlen pakket meg nemlig inn i ulltepper mens jeg på lå på bolsteren! Da kom også alle tårene, men det gjorde ingenting, for er det et sted, utenom min egen leilighet, jeg er helt trygg så er det hos henne! Og så er det veldig godt å få tingene ut! ingenting er bedre enn når det løsner!

Vi snakket også om AFT-tiltaket som ikke er bra for meg i det hele tatt med tanke på ryggen min! Det ble litt prating om det og så fant vi ut av hva jeg skal si neste gang jeg skal dit! Så får vi bare håpe at hun som er kontaktpersonen min der er blitt frisk igjen slik at vi kan komme i gang med det som skal skje der, nemlig kartlegging! Hvis hun ikke er der så får de andre fint finne en annen oppgave til meg eller så tar jeg tidlig helg rett og slett!

Nå er det en litt sen middag som står på tapetet! Resten av kvelden skal være minst like rolig som ettermiddagen og stort sett tilbringes i sofaen under et ullteppe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar