søndag 7. februar 2016

Fastelaven med en skillingsbollevri

Da er februars første uke over! 
Uken ble ikke helt som jeg ville, blant annet med at jeg ikke klarte å komme meg avgårde til aldershjemmet. Humøret og formen har vært så som så, muligens humøret har snudd. Vil ikke si at det har blitt noe bedre men jeg står iallfall med nesen i riktig retning og det er jo et steg på veien! Tror muligens medisinen jeg gikk på kan ha tullet litt med humøret mitt! For denne uken har jeg gått på veldig liten dose nemlig, om det er noen sammenheng vet jeg ikke men det er jo mye bivirkninger med de så det er godt mulig! Om det vil fortsette å gå riktig vei vet jeg ikke helt da, men det gjelder å ha håpet, for uten det har man ikke så mye...

Og så har jeg fått strikket mye og det hjelper jo alltid! Begynte på marius-genseren min på torsdag, startet med bolen selv om det er best å starte med armene (da har du kun en ting igjen og ikke to make når du er ferdig med bolen!). Og i går kveld kom første arm på pinnene, vrangborden var ferdig før jeg fant sengen og i dag begynte jeg med økingen. Så med gårskveldens strikking + dagens har jeg nesten strikket halve ermet!:D Siden det er litt knot med masker på fire pinner når man har med seg strikketøyet i en sekk, er bolen ut-på-tur-prosjektet, er enklere å hindre maskekastrastrofer når de er på en rundpinne!

Heldigvis er det mandag i morgen og det er jeg glad for, for da skal jeg nemlig til gode Solstrålen! Er jeg heldig så har hun noen gode nyheter om Humlen, det hadde vært veldig, veldig kjekt! men om ikke så kommer de vel etterhvert de også:)

Det er jo fastelaven i dag men det ble ikke bollebaking slik jeg hadde tenkt, strikkingen tok all tiden min. Men jeg fikk spist boller likevel, bare at det ble skillingsboller istedenfor:p Melet, gjæren, smøret, fløten og alt som trengs både til å bake og til å spise fastelavensboller er på plass, så det er bare for meg å bake og fikse men det får bli en annen dag:p

Nå skal jeg spise kvelds, nystekte rundstykker med enten brunost eller nugatti på, kanskje et av hvert?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar