fredag 19. februar 2016

Jeg blandet meg

I dag når jeg satt på bussen kom det fire skoleelever ombord, den første gutten gråt og ble veldig sint på en av de andre guttene. Han skrek og hadde vondt da han var blitt sparket i det ene beinet i det bussen stoppet og åpnet dørene. Gutten som hadde gjort det bare flirte av gutten som gråt og sa at det var ingenting og gråte for og så lo han enda mer, det gjorde de to andre også... Men da denne gutten satte seg ved siden av meg og fortsatte å le av den første gutten fikk han høre det fra meg. Jeg ble ganske sint på han og sa at uansett hva som hadde skjedd før de kom ombord var det ikke lov å sparke eller slå. Han så på meg med store øyne og lo enda mer, prøvde å unnskylde seg med at det bare var morsomt, da sa jeg at det så ikke ut som om det var så veldig morsomt for kameraten hans da han fremdeles var lei seg. Jeg spurte også om han hadde bedt om unnskyldning, det hadde han visst gjort 1000ganger men han hadde neppe ment det han sa... 
Dessverre tviler jeg på at han i det hele tatt brydde seg så veldig mye, neppe siste gang han plager andre dessverre... Men forhåpentligvis vil gutten som ble sparket huske at en voksen fikk med seg hva som skjedde og brydde seg om han!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar