mandag 1. februar 2016

Februars første dag

Da er februars første dag snart på hell. Dagen har vært våt, både av snø og sludd men også av tårer... Timen hos Solstrålen var som vanlig veldig god og vi fikk pratet mye om både det ene og det andre. 

Søvnen var (som vanlig) et tema i dag også, det finnes jo mye man kan gjøre for å få bedre netter. Jeg kan jo mye om det men det er nok helt sikkert mer jeg kan gjøre. Solstrålen nevnte blant annet at det anbefales at alt av pcer, mobiler, tver, padder etc. skrues av to timer før leggetid, man skal heller ikke lese for spennende bøker ell.l., det er nemlig blitt forsket på ungdom og søvn. Men det gjelder nok også litt meg, bare at jeg ikke klarer å skru av alt så lenge før. Jeg kan ikke ha det stille rundt meg, jeg må rett og slett ha noe å konsentrere meg om og det må lage lyd. Men det jeg derimot kan klare er å redusere bruken av tingene, istedenfor å sitte med padden samtidig som jeg har tven på, kan jeg bytte padden ut med strikketøyet. I tillegg kan jeg bytte tven ut med radio, problemet er bare at det ofte er ting jeg har veldig lyst til å se på som jeg bare må få med meg, da er det litt vanskelig å skru den av!:p

Ellers pratet vi også om resten av uken, den var fylt med angst, panikk, smerter, utmattelse etc. etc. Hun syns det var bra at jeg hadde vært innom Bamse og Karamell! Vi snakket også om graven til farmoren min, det er et sted jeg ikke er så ofte lengre. Høsten for halvannet år siden utfordret hun meg til å ta turen dit igjen, da hadde jeg ikke vært der på veldig lenge. Det var fryktelig, fryktelig vanskelig men det ble lettere og lettere for hver gang. Nå har jeg ikke vært der på nesten et helt år, etter at jeg flyttet så er jeg sjelden i nærheten og da blir det bare vanskelig å skulle dra dit syns jeg. Men det går bra, det er ikke et stort behov for å dra dit slik det var før, det begynner nemlig å bli ganske mange år siden hun døde. Det var også mye enklere å ta turen innom når jeg bodde like i nærheten, tok bare 7-8min hver vei.

Når jeg skulle betale ved automaten ute i gangen begynte en av kontordamene og prate til meg, hun kalte meg for "FlittigeLise" siden jeg (nesten) alltid sitter med strikketøy mens jeg venter på Solstrålen. Hun lurte på om jeg hadde noe prosjekt på gang og jeg dro opp skjørtet jeg strikker på, det fikk flere av damene til å komme og se. Hun ene sukket og ville helst ikke se på det, hun var imponert og skjønte ikke helt hvorda jeg klarte det, hihi:p De fikk også se noen bilder av andre ting jeg har strikket, de har også sett det jeg har strikket til Solstrålen og visste at det var meg som hadde gitt det til henne, hihi:p

Så tok jeg beina fatt og gikk i retning skogen og samme turvei som forrige uke. Jeg hadde nemlig kledd meg skikkelig, både med vinterstøvler, den nye (og dyre) skallbuksen, regnjakke og tykk ullgenser. Bare at i dag gikk jeg faktisk til venstre når jeg kom inn på veien, da fant jeg også det stedet som Solstrålen hadde snakket om som jeg ikke fant sist:p Jeg gikk langt i dag også men ikke fullt så langt som forrige gang, i dag ble det en runde med noen sidespor, og jeg havnet heldigvis ikke langt inne i gokk! Dessverre var det for langt i dag også, smertene kom når jeg satt på bussen, eller, jeg hadde allerede veldig vondt så det ble heldigvis ikke så veldig mye verre. Jeg prøvde å finne meg et sted inne blant trærne i håp om å finne sted jeg kan være litt usynlig men alt var så vått. Men jeg gir ikke opp, jeg skal finne meg et sted i den skogen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar