lørdag 19. mars 2016

Feber og earth hour

Gjett hvem som har fått feber og føler seg fullstendig elendig? (haha, det rimte:p)
Jeg hadde en ørliten mistanke allerede i morges men skjøv tanken unna da jeg hadde sovet veldig dårlig pga festbråk og nattarbeid i nærheten. Jo lengre ut på dagen jo mer kjente jeg det i brystet når jeg pustet og tenkte det sikkert bare vare en forkjølelse på gang. Sånn går det jo når man går uten skjerf i en kald vårvind og i tillegg sitter uten jakke i solen allerede i mars... 
Men det skulle feires bursdager og spises kake og siden jeg kun følte det i brystet dro jeg, formen var jo helt ok ellers. Når jeg var på vei til bussen fra bursdagsbesøket måtte jeg løpe litt for å rekke bussen. Det resulterte i megavonde lår og når jeg satt på bussen skalv jeg og følte meg elendig. Selve løpingen var neppe ikke utløsende men det var kanskje anstrengelsen som gjorde at temperaturen i meg gikk opp og bikket over til feber. Smertene i lårene minnet meg mistenkelig mye om sånn jeg hadde det i beina ved feber som yngre, for det er ikke helt den samme smerten som jeg har ellers i leggene, og det stemte, den var på plass når jeg kom hjem... Så her sitter jeg innpakket i ull, flere lag + et teppe på toppen, og har det ikke så veldig gøyt... Heldigvis er ikke feberen så høy men for en som knapt har feber en gang eller to i tiåret er det mer enn nok.

I kveld er det jo Earth Hour, jeg trodde det var neste lørdag men takket være en dame fra en eller annen organisasjon som delte ut stearinlys fikk jeg det med meg. Det er noe jeg pleier å gjøre hvert eneste år, da slår jeg av alt som kan slåes av, noe kobles til og med ut fra stikkontakt og så tenner jeg masse lys. Men det turde jeg rett og slett ikke å gjøre i kveld, siden jeg ikke er i form var jeg redd for å sovne og det er jo ikke så greit når man har masse lys brennende! Så lysene ble værende på, men jeg kan heller ta det igjen når jeg er frisk igjen og det er tryggere å brenne lys!

Genseren har fått masse, masse oppmerksomhet det siste døgnet! Jeg strikket megamasse i går og kom godt over halvveis i mønsteret! I dag måtte jeg dog ta opp to omganger og fikse maskene i hovedfarget, av en eller annen grunn ble de veldig store i en omgang med to farger. Så perfeksjonisten i meg klarte ikke å la være å gjøre noe med det! Men nå er både maskene blitt litt mindre og omgangene jeg dro opp er strikket tilbake. Tror jeg skal la den hvile til i morgen, blir bare kjipt om jeg strikker nå og ender opp med feil både her og der. Satser på at den blir ferdig innen et par dager:D

Nå skal jeg se om jeg får i meg litt mat, og så skal jeg legge meg om ikke så alt for lenge. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar