søndag 30. april 2017

Siste dagen i april

Nok en helt fantastisk vårdag, med unntak av den kalde vinden da, og jeg har vært ute og nytt den fullt ut! Dessverre er alle energiskjeene mine i oppvaskmaskinen og den er på et langtidsprogram som ikke går an å stoppe, varigheten er dessverre uviss og dermed har jeg ikke så mye å gå på. Så ute gjorde jeg ikke annet enn å sitte i solen og lese, iført masse klær og et fleeceteppe, for så veldig varmt var det ikke:p

I sted ble jeg så hinsides trett, fant ut at jeg skulle spise litt middag og det hjalp litt, men så kom trettheten snikende. Da var det yoga som ble prøvd, det funket også litt, nok til at jeg klarte å strikke litt men til slutt var det knock out og energisjefen vant, iallfall nesten. Tror nok energisjefen helst ville ha sett at jeg sovnet men jeg klarte å la være, selv om det ikke var så langt unna at det ville skje:p Så nå sitter jeg her og aner ikke hva jeg skal gjøre for å våkne litt mer, yoga er et alternativ men jeg tror ikke det vil hjelpe akkurat nå, kanskje det må en kveldstur til? er jo fremdeles pent vær ute, men jeg vet ikke om jeg engang kommer til å klare å komme meg opp av sofaen, haha:p Hadde butikken vært åpen kunne jeg ha gått dit og kjøpt en is, det hadde jo vært godt på en deilig vårdag!

Hva jeg skal finne på i morgen vet jeg ikke helt, er jo fridag så alt er jo stengt. Tror nok det blir å være ute sånn som i dag, er jo veldig deilig når solen er som den er nå, da klarer jeg å sitte i solveggen i mer enn ti minutter, når sommeren kommer er det så godt som klin umulig for meg:p

Syns disse fire månedene har gått fort jeg, i morgen starter årets femte måned og om bare en måned er det sommer! syns det jo nettopp var høst jeg! Håper uansett at mai blir en strålende måned og at solen skinner hver eneste dag:D

fredag 28. april 2017

Knock out

Jeg er sliten, jeg er så inni hampen sliten og har aller mest lyst til å bare krølle meg sammen i sofaen og sove... men det går ikke, det bare ødelegger natten, så da gjelder det å holde seg våken men det er fryktelig vanskelig! Årsaken ligger i det som skjedde i går kveld, det slo knock out på meg, mildt sagt! Det begynte når jeg skulle legge meg, istedenfor å lese den spennende boken jeg holder på med nå, fant jeg ut at det ville være litt lurere å lese noe som ikke er fullt så oppslukende! Da går gjerne timene veldig fort og plutselig er jeg blitt overtrett istedenfor, det hjelper jo ikke når det er natt og målet er å sovne! Iallfall, jeg satt foran hyllen med barnebøker inne på roterommet, bladde litt og var litt usikker på hva jeg ville lese. Det gikk både i litt Ole Brumm, I et speil, i en gåte og Snill, men helt hva som utløste angsten i meg aner jeg ikke, men utløst ble den iallfall. Mulig det som dukket opp i meg i yogatimen kom tilbake? for noe dukket opp da, sammen med tårene, jeg hadde nesten tak i det men i det jeg skulle fange det begynte Sommerfuglen å prate og dermed forsvant det...

Å sitte på et iskaldt gulv med bare bein er aldri lurt, spesielt ikke når du allerede har kalde bein, til slutt var jeg så iskald at jeg fikk et klart øyeblikk hvor jeg kom meg inn i sengen min sånn at jeg kunne få varmen i meg igjen. Der fortsatte alt sammen men heldigvis klarte jeg å starte meditasjonen jeg hører på og etter mye om og men å roe meg, jeg pakket meg inn i dynene mine og la meg i fosterstilling hvor jeg til slutt sovnet. Men natten ble likevel ikke noe god og når klokken var 08.05 tikket det inn en melding fra Pinnsvinet, da våknet jeg men det var en skikkelig bråvåkning og jeg var skikkelig vettskremt. Så starten på en solfylt fredag ble dessverre ikke slik den burde ha blitt, i tillegg forfulgte det meg utover dagen...

Når jeg var hos Fysio-damen hadde jeg mest lyst til å bare storme ut derfra, jeg ville vekk og langt bort, men jeg ble værende. Frikortgrensen på egenandel 2 er forresten endelig nådd! tok meg fire måneder men nå er jeg i mål og får åtte måneder gratis fysioterapi!:D Etter timen hos henne var jeg litt fristet til å gå innom Engelene og bare si hei til de i håp om at det skulle gi meg et puff til å komme litt ovenpå. Det hadde nok hjulpet, spesielt om jeg hadde møtt på Sjefsengelen eller hennes nestkommanderende Engel, men istedenfor løp jeg til bussen.

Flere timer senere kom jeg hjem igjen, da var det bare å finne bolsteren og forsøke å roe meg ned. Det funket sånn delvis, jeg klarte å lande litt iallfall og litt er bedre enn ingenting! Og nå er ting kanskje litt mer bedre, at jeg har brukt to timer på å skrive dette får være en annen sak, haha!:p

torsdag 27. april 2017

Drømmer!

Hmm, jeg sitter å drømmer meg vekk på restplass.no nå! Men jeg blir ikke helt klok på den siden, kanskje like greit siden jeg ikke vet hvor jeg vil dra:p Ikke har jeg pass heller, det gikk ut i fjor vinter en gang! Det skal jeg dog gjøre noe med, problemet er bare at det er så innmari vanskelig å få time på politistasjonene som tilbyr det!!! En ting som gikk lett å få tak i var europeisk helsetrygdekort, for det bestilte jeg tidligere i dag, så er iallfall det i boks!:p 
At jeg må ha tillatelse fra nav for å dra er en annen sak da, det må jo søkes om det og da skal det vel være spesifisert tidsrom vil jeg tro. Så sånn sett er det enklere å få til en Sverige-tur siden det er enkelt å få tak i togbilletter. Tror forresten nav-damen ikke har noen problem med å si ja til at jeg får meg en tur, jeg har jo ikke søkt om det før. Om så kan jeg jo dra i samme tidspunkt som Humlen har ferie, da kan de ikke si noe på behandlingsstopp!:p

Nå skal jeg spise litt sen kvelds og så muligens krype under dynen og lese til jeg blir fryktelig trett. 

Torsdagsyoga

I dag har jeg vært på yoga hos Sommerfuglen, det var en fantastisk time! Heldigvis slapp jeg unna det meste av regnet, jeg var mer tørr enn våt når jeg kom frem, forrige gang var jeg jo klissvåt pga regnet... Turen dit var også mye lettere å gå, sist torsdag kjentes det ut som om jeg hadde gått ti mil, minst, når jeg kom frem, den følelsen slapp jeg heldigvis unna i dag!

Etter timen vandret jeg til kjøpesenteret, skrittelleren på telefonen min mener faktisk at jeg LØP dit, noe jeg ikke helt skjønner! Jeg gikk jo saktere enn hva jeg gjorde når jeg gikk til yogaen, så jeg tror telefonen fikk litt hikke rett og slett! Tror en sånn pulsklokken er mer pålitelig enn appen på telefonen, så kanskje jeg burde ønske meg en sånn til bursdagen min! Planen var egentlig å gå på litt shopping, jeg trenger en treningstopp men beina ville ikke gå mer og magen ville ha litt lunsj og plutselig måtte jeg haste avgårde til bussen! T-skjorter jeg kan trene i har jeg flere av men de er for løse i en downward dog f.eks. og vanlige singleter i bomull er ikke så veldig deilig å bli svett i altså! Jaja, kanskje jeg finner noe i morgen når jeg skal til Fysio-damen!

Søvnprosjekt del 3 ser ut til at det kanskje kan funke! Det funket nemlig i natt, da slo jeg av radioen presis 00.00 og med unntak av en liten oppvåkning sov jeg helt til halv ni. Når jeg våknet var jeg selvfølgelig trett men jeg slapp unna den intense trettheten som også gjerne henger over meg utover dagen også, det var deilig det! Brukte litt tid på å våkne men når jeg først hadde våknet, og kommet meg opp, var jeg betraktelig mer våken enn vanlig! Men èn natt er jo ikke nok til å si hvordan det vil gå videre, likevel velger jeg å være optimist siden det gikk bra i natt!

Nå skal jeg spise litt middag, resten av ettermiddagen og kvelden skal være fryktelig rolig, mulig jeg starter på pirkeprosjektet, det gjorde jeg ikke i går nemlig:p

onsdag 26. april 2017

Hvor skal jeg reise?

Jeg har innmari lyst til å reise på tur men hvor skal jeg reise? Har du noen forslag? har du vært noen steder du vil anbefale andre å dra, så kom gjerne med de!:D 
Det må ikke være for varmt der, kroppen min er dessverre ikke laget for skikkelige sommerdager, så sånn maks 25gr vil vel være perfekt, tror jeg! Det trenger heller ikke å være mange, mange timers flytur for å komme dit, så type USA er ganske utelukket. Ei heller må det være for dyrt! Har ikke så veldig god råd, egentlig er ikke reise i budsjettet mitt i det hele tatt, men det er jo lov å drømme og det beste av alt - dèt er jo gratis!:D Sommerferien planlegger jeg jo å legge til Sverige men det trenger jo ikke nødvendigvis å bli så veldig dyrt, dermed kan jeg kanskje klare å skvise inn en liten tur til i løpet av året!:D

Is, søvnprosjekt og te-smaking

Dagen i dag har stort sett vært solfylt, det har vært godt! Jeg har gått masse, gikk både til og fra Humlen, hadde egentlig ikke tenkt å gå hjem igjen men når jeg kom ut skinte solen så deilig at jeg bare fant ut at den måtte nytes med en gåtur hjem også:p Når jeg var ved butikken fant jeg ut at jeg fortjente en is siden jeg hadde klart å gå hjem også, valget falt på en japp-is, for da fikk jeg litt sjokolade også, haha!:p Elsker is og klarer aldri å holde meg innenfor is-budsjettet mitt, det sprekker som regel hinsides fort, ikke fordi jeg spiser så innmari mange is men fordi det blir veldig fort dyrt, det er synd!

Vi snakket blant annet om beina og smertene i de, jeg hadde skrevet i loggen om de 12 timene hvor jeg så og si var smertefri. Hun ble veldig glad for å høre det og sa at dette vil vi jo ha mer av, noe som er veldig sant! Jeg kjente jeg ble smittet av optimismen hennes og det er så godt!:D for når man har en sånn smerte-sykdom som det cmt er, så er det virkelig ikke alltid så lett å holde motet oppe når det gjelder sånt. Forhåpentligvis får jeg flere sånne perioder, må holde håpet oppe! Solstrålen pleide å si at håpet er viktig, for mister du håpet har du ikke så masse igjen! Muligheten for flere sånne lange smertefrie perioder må jo være tilstede når jeg nå har hatt en!

Humlen og jeg har startet et nytt søvnprosjekt, tror dette må være den tredje varianten. Nå får jeg lov å legge meg når jeg vil, å sovne før midnatt er ikke så nøye, for jeg skal legge meg når jeg er skikkelig trett. Men det Humlen derimot er fryktelig streng på er når jeg våkner, første alarm ringer halv ni i hverdagen og ni i helgene, det skal den fortsette med! Jeg får altså ikke sove lengre enn hva jeg gjør nå selv om jeg muligens legger meg senere! Hun har en teori om at jeg muligens sover litt for mye, for om jeg sovner til midnatt og våkner halv ni så betyr jo det 8 1/2time og det kan rett og slett være litt for mye for meg. Dagslyslampen skal også i bruk igjen, selv om det er lyst ute når jeg våkner er lys likevel veldig viktig for å våkne skikkelig!

Tedrikking var også et tema, når jeg gikk på videregående drakk jeg masse te men så ble jeg etterhvert litt lei og sluttet å drikke det. Så nå går det stort sett i kakao om jeg drikker noe varmt, også hos Humlen:p Så nå skal jeg begi meg ut på tedrikkingen igjen, for en ekte Yogi drikker jo te, og jeg er visst ikke voksen før jeg drikker te heller, hahaha!:p Når jeg skulle gå fikk jeg med meg et lite utvalg som jeg kan smake på og se om jeg finner noen jeg liker, fikk til og med en lakris-te, håper den er like god som en bit lakris altså!:p

Nå tror jeg at jeg skal starte et nytt strikkeprosjekt, et sånt skikkelig pirkete ett, men resultatet tror jeg kommer til å bli grådig kult!:p

tirsdag 25. april 2017

Endelig vår!

Endelig en skikkelig vårdag! Sol fra skyfri himmel, litt vind men hva så? solen har jo skint og da er vinden og snørestene fra i går bare peanuts!:p

Jeg har som alltid om tirsdagene vært på strikkeklubben, der var det helt okey men jeg følte meg litt sånn tja, vekke, var ikke helt tilstede i meg selv. I dag var forresten Solstrålens gamle arbeidsplass en snakkis, det var det også forrige gang. De har visst malt litt og etter strikkedamenes beskrivelser vet jeg ikke helt hva jeg skal tro:p Pinnsvinet har også snakket om det, så jeg tror jeg nesten må stikke innom og se så jeg vet hva de snakker om!:p

Forresten så var jeg veldig heldig, for snille, snille Snehvit kom med et ferdig strikkeprosjekt og leverte det til meg! Hun var så hinsides snill å strikke et skjørt til meg!<3 Heldigvis er det meldt sol i morgen også, for jeg vil nemlig fryktelig gjerne gå med det når jeg skal til Humlen!:D Fargen er helt fantastisk vakker, problemet er bare at jeg ikke helt vet om jeg har så mye som passer til det da. Men samtidig så gjør egentlig ikke det så veldig mye, da har jeg bare en ypperlig anledning til å gå på shopping, moahahaha!:p 

I kveld har jeg bladd meg igjennom et par år med mail, slettet en haug av de og mimret en god del! Mye ymse jeg hadde tatt vare på, det beste var å finne de fra en gammel fjern slektning av meg, vi hadde mange koselige mailsamtaler vi! Dessverre gikk han bort for noe år siden, da forsvant også mye kunnskap om familien. Men heldigvis hadde han lagt ned mye arbeid i slektsforskning og jeg var så heldig å bli innviet i hans kunnskaper om vår felles slekt!

Nå skal jeg spise litt kvelds og se på Pascals og så skal jeg etterhvert legge meg. Har vært veldig flink i det siste og stort sett sovnet før midnatt, det er nemlig den rette siden å sovne på om man spør Humlen!:p

mandag 24. april 2017

Merkelig!

I går kveld skjedde det noe litt merkelig men samtidig en veldig god ting da! Jeg hadde lagt meg, skulle egentlig sove men det var det visst ikke snakk om! Da la jeg plutselig merke til at beina var så og si SMERTEFRIE! Når var de det sist? jeg aner virkelig ikke, det er så lenge siden at jeg ikke kan huske det! Eller, jeg har opplevd små, små perioder hvor jeg har kjent veldig lite til smertene men ikke så lenge som dette! Heldigvis sovnet jeg, jeg var nemlig etterhvert ganske trett og trengte å sove etter en lang og trett søndag, selv om det var veldig deilig med litt smertepause! 

Allerede i halv syv-tiden våknet jeg, beina var fremdeles så godt som smertefrie og jeg måtte faktisk kjenne på beina for jeg trodde ikke helt på dette her. Men det stemte fremdeles og nok en gang sovnet jeg. Så, når alarmen ringte halv ni trodde jeg at jeg hadde drømt alt sammen, men det hadde jeg ikke, det var virkelig! Beina var fremdeles uten særlig smerter og jeg turte knapt å stå opp i frykt for å trigge smertene til å dukke opp igjen. Men opp måtte jeg, magen skrek etter frokost og jeg trengte å bevege meg.

Dagens plan var egentlig å gå på tur men pga den helt ekstreme vinden som uler rundt hvert et hjørne fant jeg ut at det var like greit å finne på noe annet. Så da la jeg om planene og dro til fretex istedenfor, på bussen dit kom selvfølgelig smertene i beina sakte men sikkert tilbake... Det varte faktisk i rundt et halvt døgn! Hvorfor det ble sånn aner jeg virkelig ikke! Men det kan godt bli sånn flere ganger altså! Bare at neste gang kan det jo gjerne skje på dagtid sånn at jeg ikke sover meg igjennom de fleste timene da!:p

I morgen skal jeg på strikkeklubben, så planen nå er å finne noe jeg kan strikke på! For jeg er nemlig veldig lei det prosjektet jeg har som prosjekt der nede, det er greit innimellom men ikke hver eneste tirsdag altså!

søndag 23. april 2017

Ut på tur i sommer?

Gårsdagen smalt så det sang etter! jeg blir "straffet" i dag med absolutt 0% energi, ikke engang et halvt % av et energikorn har jeg fått i dag... Men jeg har faktisk klart å holde meg våken siden kvart over ni i morges! Sove på dagtid er en fy-ting om man vil ha natten på plass, det sier Humlen og hun har som regel veldig rett i det hun sier! Og akkurat når det gjelder dette så vet jeg at hun har veldig, veldig rett i det! jeg har nemlig gått på et par sånne smeller opp igjennom årene...:p

Jeg har tenkt en god del på det å reise på tur, er jo egentlig på tide at jeg kommer meg avgårde på noe sånt. For nå begynner det å bli flere år siden jeg var på ferie sist faktisk! Og som Humlen så fint sa til meg på onsdag så trenger jeg jo ikke beina for å reise på tur! eller, jeg må jo ha de med meg men jeg må ikke la de stoppe meg i å reise! Og drar jeg på storbyferie så trenger jeg jo ikke å tråkke byen rundt! da må jeg heller bruke litt tid før jeg drar på å finne ut hva jeg har lyst til å se! Blir jeg sliten så går det også fint an å slå seg ned på en fortauskafè og se på livet eller lese en bok! Humlen kom også med et annet tips og det er busser! ikke nødvendigvis sigthseeingbuss, det kan være vanlig buss, og bare kjøre rundt, man får jo mye med seg da! Jeg har sittet på en sånn sigthseeingbuss i USA, da kjøpte jeg todagers-billett og fikk veldig mye med meg fra bussetet! Beina MÅ bli tatt hensyn til og så må jeg kanskje legge inn en hviledag eller to, eller tre! Men selv om beina er som de er så kan jeg fint reise, det er mye som kan oppleves uten å bruke beina for mye! jeg må bare skjønne det skikkelig tror jeg! for beina har jo ikke vært sånn de er nå i mer enn litt under halvannet år, så det er på en måte ikke så veldig lenge å skulle venne seg til det. 

Ønsket mitt er å dra til nabolandet vårt, Sverige! Der har jeg fjern, fjern, fjern familie som jeg kan besøke! Ja, faktisk så kan jeg ha en liten rundreise der med besøk flere steder. Og så har jeg grådig lyst til å dra til Liseberg, der har jeg vært en gang før og selv om jeg ikke er storfan av fornøyelsesparker så har jeg grådig lyst til å komme tilbake dit:p Om det blir tur til akkurat det stedet vet jeg ikke helt da, kanskje det er bedre å utforske byen istedenfor. Ikke vet jeg om jeg får med meg noen i familien til å dra dit heller, de har sikkert vært der mange, mange ganger!:p Fordelen er jo at jeg kan ta toget frem og tilbake til Sverige om jeg vil, det er jo også det billigste! Ikke er det så innmari langt heller, syv timer til Oslo og tre-fire timer til Sverige, + opphold i Oslo da, siden jeg må legge inn minimum en time opphold der sånn at jeg ikke mister reisegarantien om jeg bestiller billetter helt frem! Jaja, må tenke litt mer og ikke minst undersøke om de som har invitert meg skal være hjemme i sommer!:p

lørdag 22. april 2017

April er lunefull!

I dag har jeg vært på beina litt for lenge, sånn er det når man melder seg frivillig, haha! Men samtidig så har jeg hatt det veldig kjekt sammen med Blomsterdamene og flere andre som stilte opp. Egentlig var jeg ferdig etter to timer men jeg ble likegodt to timer til jeg, hehe! For det var veldig koselig, vi hadde det veldig morsomt og jeg lo mer på de timene enn jeg har gjort på flere uker til sammen, så trettheten er faktisk vel verdt det, iallfall akkurat nå!

Ute har jeg også fått vært litt, iallfall når det var sol og opplett. Jeg hadde på meg masse klær for jeg trodde vi måtte være ute hele dagen, det stemte heldigvis ikke, noe som var veldig greit etter som det både snødde, sluddet, haglet og regnet! April er rett og slett en lunefull måned!

Det som er igjen av helgen skal være så rolig som overhodet mulig! Resten av denne dagen skal gå til å glo på tv, spise litt middag, kanskje strikke litt og så være i seng og i søvn før midnatt. Morgendagen skal inneholde fryktelig lite aktivitet men likevel nok til at det ikke blir for lite. Om det er mulig å få til vet jeg ikke helt da men jeg kan jo prøve!:p

fredag 21. april 2017

Påsken skal ikke vare helt til jul nei!:p

Da var helgen allerede kommet, syns nettopp uken startet jeg!:p
I dag, som nesten alltid om fredagene, har jeg vært hos Fysio-damen, der var det tøying og bøying og knaing. Fikk også med meg en megasvær regning, jeg hadde visst regnet riktig i går, jeg har nemlig nådd egenandel-grensen. Dessverre var regningen litt for lav til at jeg får igjen penger men det løser vi bare med at hun får cash neste time, da har jeg nemlig betalt over 200kr sånn at jeg får igjen penger! 

Etter at timen hos henne var ferdig turet jeg som vanlig langt avgårde. Egentlig hadde jeg tenkt å dra til favoritt-pizzabakeren min og kjøpe meg en trøstepizza pga påskeaften men det må jeg utsette litt. Årsaken er rett og slett været! jeg vet ikke om varmebagen er vanntett nemlig, og jeg vil helst ikke ha en våt pizza!:p Faktisk har det snødd her! Ikke bare litt men masse, takk og lov var det ingenting som la seg! tenk det da, snø 21.april! Ikke akkurat det man ønsker seg når april nærmer seg slutt! 

I morgen skal formiddagen gå til noe kjekt, forhåpentligvis da! Det innebærer å være ute i et par timer, nå ser værmeldingen veldig lovende ut, iallfall den delen hvor jeg skal hjelpe til:p Men uansett så må jeg nok kle meg veldig godt for det skal blåse skrekkelig mye!

Nå har jeg forresten ryddet vekk påsken, tenkte det var greit å gjøre sånn at det ikke blir stående for lenge fremme:p Julegardinene mine hang jo fremme til påske, så i akkurat det tilfelle stemte det at julen varte helt til påske, hahaha:p

torsdag 20. april 2017

Yoga, feriedrømmer og kveldstur

I dag var jeg endelig hos Sommerfuglen igjen, jeg digger yogatimene hennes! Hun skal snart ut og reise, turen går til Bali hvor hun skal på fire ukers yogakurs, heldige henne altså! Jeg kunne godt ha tenkt meg noen uker på Bali men kanskje muligens ikke med undervisning fra 07.00 til 19.00, det hadde nok blitt litt vel mye i overkant for min del. Men på stranden under en parasol med et par bøker - det kunne jeg gjerne ha tenkt meg!

Jaja, jeg får heller planlegge tur til et annet sted, Sverige er kanskje ikke særlig eksotisk sånn i forhold til Bali da men man finner jo blant annet Liseberg der og så hadde det vært grådig gøyt å dra til Astrid Lingrens land!:p Om turen går dit vet jeg ikke helt ennå da, har jo hatt planer om å dra dit i et par år nå så det er jo egentlig på tide å gjøre noe med det! Og så hadde det vært veldig koselig å treffe den svenske, og veldig fjerne, delen av familien min som jeg har pittelitt kontakt med! Humlen og jeg pratet en del om det å reise når jeg var hos henne i går, det har også vært tema hos Solstrålen en god del ganger. Jeg har veldig lyst men samtidig så syns jeg det er veldig vanskelig, spesielt etter at beina begynte å slite. En del av frykten min er at jeg skal ha så vonde bein at turen bare vil bli ødelagt og det gjør at alt liksom blir så vanskelig. Da er det på en måte enklere å bare la være å dra... Egentlig er jeg veldig glad i å reise, selv om det faktisk går veldig mange år mellom hver gang. Litt av det har også økonomiske årsaker da, når man får AAP er det ikke akkurat så mye igjen når alt av regninger er betalt og nødvendige ting som mat osv. er handlet inn...

Nå måtte jeg tenke litt, utenom Sverige og Danmark har jeg faktisk vært i Asia, Italia, Spania og USA, så noen steder har jeg vært da! Og mine to pass har et stempel hver!:p USA og Italia er absolutt land jeg vil tilbake til, spesielt Italia rett og slett fordi det var skoletur som gjorde at jeg kom dit for en god del år siden. Da var dagene fryktelig nøye planlagt og ikke minst stappa med aktiviteter, og det måtte knyttes opp til diverse fag for at vi i det hele tatt skulle få lov til å dra! Det gjorde at var ikke så veldig mye fritid og vi fikk ikke så veldig mye tid til å utforske byen på egenhånd. Men det var kjekt da! Vi var blant annet på en messe i en eller annen St. Maria-kirke, der sovnet flere, inkludert klasseforstanderen vår, det var rett og slett hysterisk morsomt fordi hun begynte å snorke! Siste kvelden vi hadde på turen dro vi på opera, hvorfor i all videste verden vi gjorde det vet jeg ikke helt men det inngikk vel i et eller flere fag, sånn som historie (historielæreren vår var med nemlig:p). Men når man ikke skjønner italiensk og heller ikke skjønner handlingen ender det gjerne opp med at de aller fleste, inkludert meg, sovner! Til vårt forsvar hadde vi vært på beina iallfall i ti timer eller noe sånt før forestillingen begynte. På vei hjem mellomlandet vi i Amsterdam, en gjeng dro ut av flyplassen mens andre, deriblant meg, ble igjen. Vi endte opp med å trille rundt på de andres håndbagasje sånn at de skulle slippe å drasse på alt de hadde handlet. Siden Fru Klem var grådig glad i Italia fant jeg ut at jeg måtte sende henne et postkort, så når hun kom på jobb på min tidligere ungdomsskole lå det et kort og ventet på henne:p

Utenom yogaen dro jeg til byen, turen gikk til Clas Ohlson og kjøpe batterier til en lommelykt. Egentlig skulle jeg til Spar Kjøp og kjøpe garn også men jeg var veldig våt, til tross for regntøy, så jeg orket ikke å bli mer våt enn nødvendig:p

I sted måtte jeg ut en tur, jeg var så trett men å sove middag er ikke noe alternativ, selv om det er veldig fristende da!:p Så da fant jeg noen flasker som jeg kunne pante og så vandret jeg i vei, det endte opp med at jeg kjøpte en kroneis med nonstop, hihi:p Om det hjalp så veldig på trettheten vet jeg ikke helt da, men jeg har iallfall klart å holde meg våken og det er jo det viktigste! og så var isen veldig god, haha:p

Det er jo fredag i morgen og det betyr time hos Fysio-damen, mon tro om jeg snart er oppe i frikort der? tror jeg har vært hos henne ti ganger i år, da er jeg oppe i 1910kr men siden helfo er så kresen og ikke betaler tilbake resterende beløp på under 200kr, må jeg nok betale et par ganger til, jeg vil nemlig IKKE at de skal få mer penger enn nødvendig altså!

onsdag 19. april 2017

Litt av hvert!

Jeg fant, jeg fant! I går kveld var jeg veldig trett men det var alt for tidlig til at jeg turte å legge meg, så da dukket den derre teite pizzabagen opp i hodet på meg igjen. Derfor bestemte jeg meg for å lete mer etter den, jeg visste jo at jeg hadde den, bare ikke hvor! Jeg fant ut at jeg skulle gå løs på det eneste skapet inne på roterommet, det var veldig, veldig lurt! For øverst oppe og helt inne, gjemt bak sykkelhjelmen, lå bagen! Er nesten litt fristet til å dra til favoritt-pizzaresturanten min og kjøpe en pizza bare for å feire at den dukket opp igjen, haha:p Hmm, tror muligens jeg skal gjøre det på fredag etter at jeg har vært hos Fysio-damen!:p

I dag har jeg vært Humlen, det var en veldig god time! Vi snakket om mye forskjellig, som vanlig, men det gikk vel mest i påsken og smertene cmt`en gir meg i beina. Denne påsken har jeg følt meg litt mer ensom enn ellers, det er jo som Humlen sa, jeg kan gjerne velge ensomheten og det er helt greit, jeg trives jo i mitt eget selskap men i år var det litt annerledes. Det tenkte jeg mye på når jeg gikk derfra og jeg har muligens en konklusjon på det. Og det er at før jeg flyttet hit jeg bor nå så hadde jeg ikke så veldig mange å prate med, det var stort sett Solstrålen, Humlen, Bamse og Karamell innimellom, stort sett ukentlig med noen på aldershjemmet og en del med familien men det var også det. Men her jeg bor nå prater jeg jo med flere, jeg kjenner for såvidt flere siden jeg går på strikkeklubben og jeg har en nær og kjær nabo i Pinnsvinet og vi prater rett som det er i telefonen eller hos en av oss. Da blir nok alt litt mer synlig når det er påskeferie og så godt som fem helligdager på rad, i tillegg har det vært mye på facebook om hytteturer, skigåing, bålkos +++! Pluss at det jeg gjorde forrige tirsdag muligens trigget mye av det, selv om jeg ikke tenkte på det da så tror jeg nok Humlen har rett i at det kan ha utløst ting i meg.

Etter timen hos henne tok jeg turen til kjøpesenteret, måtte ha mer magnesium for jeg har bare en pille igjen. Der var det rekrutt-folk for årets sykle-til-jobb-aksjon som startet i dag og jeg ble selvfølgelig stoppet. Han som stoppet meg lurte på om jeg hadde hørt om denne aksjonen, noe jeg kunne bekrefte og det så det ut som om han likte å høre. Men før han fikk sagt noe mer så sa jeg - men jeg har ikke noe jobb så jeg kan ikke være med. Da ble han ganske paff og hadde ikke så mye mer å si enn at jeg måtte ha en god dag videre:p Forresten, jobb har jeg jo på en måte, jeg jobber jo med meg selv om å få det bedre, men tror ikke sånne jobber teller akkurat i denne aksjonen her da:p

Nå skal jeg spise litt middag, glo på tv og kanskje muligens strikke litt.

tirsdag 18. april 2017

Hverdagen kom

Hverdagen kom med et brak i dag og slo meg nesten rett ut... Fra å hatt ekstremt rolige dager fikk jeg nesten litt sjokk i dag, samtidig var det veldig deilig at hverdagen er tilbake sånn den skal være. Jeg er et rutinemenneske, iallfall på hverdager og helger og er på en måte ikke så veldig glad i helligdager for da må alt forandres.

Det var veldig koselig på strikkeklubben i dag! Utrolig nok var vi ikke så veldig mange og selv om de to mest bråkete damene kom så var det betraktelig roligere enn vanlig, det var deilig! Blomsterdame T hadde selvfølgelig latt påskesnopet stå fremme, det gikk veldig utover R og meg, hahaha! Hun sa at det måtte spises opp for hun kom til å kaste det som var igjen når arbeidsdagen var over:p Egentlig hadde jeg tenkt å ha totalt snopeforbud frem til helgen igjen men den planen smalt jo allerede i dag... Jaja, kan jo klare to dager da, for på fredag er det nemlig lov å spise snop altså:p Heldigvis kom det to andre som ble enda gladere for snopet og de endte opp med å spise det opp, hehe:p Takket være Snehvit har jeg muligens endelig funnet litt motivasjon til å bli ferdig med det eviglange prosjektet mitt! Det hadde vært grådig greit å bli ferdig med det nå, det har pågått et par år nemlig... Hun kom iallfall med en rålekker oppskrift på en genser som jeg har fryktelig lyst på! Men jeg kan absolutt ikke starte på noe nytt prosjekt før ufo`en er ferdig! Jaja, jeg har jo startet på to prosjekt de siste ukene, det ene er ferdig og det andre har fremdeles litt igjen, MEN det er sånt pirkeprosjekt og er absolutt ikke noe stort, så derfor er det godkjent:p

I morgen skal jeg endelig tilbake til Humlen igjen, det blir bra:D

Nå skal jeg kanskje finne frem det evigvarende prosjektet mitt og gi det litt oppmerksomhet, eller kanskje jeg bare skal glo på tv istedenfor:p

mandag 17. april 2017

Helligdagslover og solfylte perioder

Å legge seg like tidlig i går som på lørdag var ikke så veldig lett nei, men jeg kom meg i seng til halv elleve da. Det er jo ikke verst når det er snakk om meg, haha! 

Dagen i dag har vært rolig, heldigvis har solen skint masse, iallfall i perioder, og jeg har sittet ute og lest, det var deilig! Dessverre måtte flere naboer bråke med høytrykkspylinger, tror de glemte at det er 2.påskedag og dermed helligdag i dag altså, men jeg har en følelse på at det ikke er så veldig mange som tenker på sånt lengre. Og helligdagsloven er tydeligvis noe folk i området ikke kan så veldig mye om... hadde jeg vært huseier hadde jeg muligens kranglet litt, rett og slett fordi de drev med veldig bråkete ting og andre, deriblant jeg, gjerne ville nyte det deilig været, men jeg lar det gå, spesielt fordi huseieren var en av de som bråkte!

I morgen starter heldigvis hverdagen igjen! det er jeg veldig glad for! sånne helligdager blir så ekstremt lange og ofte litt ensomme, noen ganger blir det så veldig tydelig at man er alene, spesielt om man ser alt som legges ut på facebook hvor "alle" andre har noen å være med. 
Tirsdager betyr forøvrig strikkeklubben!:D men hva skal jeg strikke på? tja, si det! Har et hemmelig prosjekt men det er så knotete og smått at jeg ikke kan skravle og strikke samtidig! Hmm, det får vel bli det vanlige, så kanskje jeg blir ferdig med det snart!:D

søndag 16. april 2017

1.påskedag!

God påske alle sammen!


Pizzaen kom dessverre innen tiden i går, så det ble ikke noe avslag i prisen. Men den var veldig god da og vel verdt prisen det kostet å få den levert!:D Men påskeaften endte veldig tidlig for min del, jeg var så hinsides trett at jeg krøp under dynen allerede så tidlig som 21.55, det er tidlig for meg å være det! Jeg sovnet veldig fort, tror jeg da, og sov godt frem til rundt klokken fire, da måtte jeg på do, vanligvis sovner jeg fort igjen men ikke i natt... Sengen var på et knapt minutt forandret til tankeelven og jeg stupte så lang jeg var ut i totalt uforberedt og dessverre uten redningsvesten på meg... Det preget meg og jeg klarte dermed ikke å sovne igjen, så mindfulness-mannen min måtte nok en gang prate meg i søvn. Heldigvis klarte han det etter mye om og men, men dessverre var forsvaret mitt så langt nede at alt som hadde lyst til å angripe meg klarte det veldig godt... Så de siste timene av natten min var dermed alt annet enn god og jeg våknet veldig fortvilet rundt halv ni...

Dagen i dag har vært sånn passe okey, preget av natten så absolutt! og ikke særlig med energi heller. Men jeg har i det minste klart å holde meg noen lunde på beina, kost meg med Sagaen om Isfolket, litt sjokolade og (mye) tv, nå går det i Olsenbanden, blir aldri lei den gjengen der altså!:p

I morgen er det meldt pent vær, iallfall litt sol, og jeg har store planer om å tilbringe litt tid i solveggen med en bok og en kopp kakao, dersom det blir varmt nok der vel og merke!:D

lørdag 15. april 2017

Som i en berg- og dalbane

Dagen startet sånn passe ok, jeg våknet alt for mange ganger og hadde sovet alt for lite men det gikk seg liksom litt til. Ble med Pinnsvinet på butikken og hadde store planer for dagens middag, resultatet blir fremdeles det jeg planla til middag men det ble en lang vei før jeg klarte å komme dit. Jeg hadde nemlig tenkt å bestille pizza fra en pizzaresturant i nærheten men siden det koster masse penger å få den kjørt, fant jeg ut at jeg skulle hente den selv. Jeg har nemlig en sånn varmebag for pizzaer, problemet var bare at jeg ikke finner den... 

Det ble veldig mye leting, noe som resulterte i et par muligheter for litt blåmerker, såre fingre, vonde tær og et skikkelig panikkanfall... Hvor bagen har blitt av aner jeg rett og slett ikke, jeg klarer ikke å finne den men jeg har umulig hevet den ut av huset, det nekter jeg iallfall å tro per nå! I stor fortvilelse og irritasjon landet jeg på yogamatten, egentlig skulle jeg bare tenke og fundere hvor jeg kunne lete, men istedenfor kom tårene og de kom som to overfylte fosser... Til slutt gav jeg nesten opp og vurderte å spise havregryn til middag istedenfor, pizzaen kunne bare dra seg et visst sted og det samme kunne stort sett alt annet... Men jeg tok meg en runde til og det resulterte i litt rydding for å få ut all frustrasjonen jeg hadde inni meg, jeg klarte å tømme en svær pappboks med sko og kaste boksen i papirbosspannet. Det resulterte i litt mer plass i kottet og dermed en pittelitt blidere Live!

Nå har jeg gitt opp tanken på å hente pizzaen selv, istedenfor får jeg heller bare betale for hjemkjøring, mat må jeg jo ha og jeg har ikke så veldig mye middagsmat da planen på butikken var pizza. Så nå er det bare å vente på at pizzabudet skal komme, håper det kommer litt for sent sånn at jeg får rabatt, hihi:p

fredag 14. april 2017

En fantastisk dag i solen!

I dag har jeg faktisk vært masse ute! Planen om kakao og bok i solskinnet ble absolutt utført, jeg var ute i ca. 3 1/2time, deilig! Det fristet faktisk veldig å pakke sekken og legge ut på tur men jeg fant ut at det mest fornuftige, for energies skyld, ville være å holde seg i solveggen utenfor huset og ikke gjøre noe overilt når jeg først kjente et snev av noe som muligens er energi!

Nå glor jeg på tv, det ørlite kornet av energi som jeg fikk utdelt er det ikke særlig mye igjen av... hmm, mon tro om det hjelper med litt sjokolade? hihi, det er jo påske!:p

torsdag 13. april 2017

En lat skjærtorsdag

Nok en dag som ikke har gått til så veldig mye fornuftig, bortsett fra yoga og strikking og å glo på tv, og å spise snop da men akkurat det går vel ikke under fornuftige ting å gjøre, hehe! Men altså, er det påske så er det påske! men nå har jeg ikke mer snop igjen, det er kjedelig det:p Kanskje like greit at butikken er stengt i morgen! Ulempen med billig snop er at det spises alt for mye! Tror forresten at jeg har en sjokoladeplate på lur da men det er kanskje lurest å ikke spore den opp!

Ute har faktisk solen skint og jeg har til og med vært ute! Energisjefen nektet å gi meg noe ut-på-tur-energi men jeg snek meg likevel ut og satte meg i solen for å lese, det var deilig det! Litt kaldt også da men heldigvis er det meldt sol i morgen også da, planen er å sitte og drikke kakao og lese i solen:D

Nå skal jeg glo mer på tv og gjøre ferdig prosjektet til Pinnsvinet:p

onsdag 12. april 2017

Kjip dag!

For en kjip dag dette egentlig har vært! Gørrtrøtt og sliten, duppet visst av litt mens jeg så på tv også:p Men jeg kom meg ut på butikken en tur sånn at jeg fikk handlet litt snop, haha:p Og så hjalp det å høre på de utrolig vakre tonene som fuglene kommer med, det gjør det forsåvidt fremdeles da jeg har en ivrig fugl eller tre like i nærheten<3

Strikkeprosjektet til Pinnsvinet er nesten helt ferdig, mangler bare litt detaljer men det tar jeg i morgen, eller en annen dag:p Det blir deilig å bli ferdig med det men jeg har et likt prosjekt til liggende, bare på betraktelig tynnere pinner, hehe:p

Nå skal jeg glo mer på tv, spise litt kvelds og så legge meg. Både i går og i forgårs var jeg veldig flink til å legge meg tidlig, jeg sovnet til og med før midnatt!