torsdag 20. april 2017

Yoga, feriedrømmer og kveldstur

I dag var jeg endelig hos Sommerfuglen igjen, jeg digger yogatimene hennes! Hun skal snart ut og reise, turen går til Bali hvor hun skal på fire ukers yogakurs, heldige henne altså! Jeg kunne godt ha tenkt meg noen uker på Bali men kanskje muligens ikke med undervisning fra 07.00 til 19.00, det hadde nok blitt litt vel mye i overkant for min del. Men på stranden under en parasol med et par bøker - det kunne jeg gjerne ha tenkt meg!

Jaja, jeg får heller planlegge tur til et annet sted, Sverige er kanskje ikke særlig eksotisk sånn i forhold til Bali da men man finner jo blant annet Liseberg der og så hadde det vært grådig gøyt å dra til Astrid Lingrens land!:p Om turen går dit vet jeg ikke helt ennå da, har jo hatt planer om å dra dit i et par år nå så det er jo egentlig på tide å gjøre noe med det! Og så hadde det vært veldig koselig å treffe den svenske, og veldig fjerne, delen av familien min som jeg har pittelitt kontakt med! Humlen og jeg pratet en del om det å reise når jeg var hos henne i går, det har også vært tema hos Solstrålen en god del ganger. Jeg har veldig lyst men samtidig så syns jeg det er veldig vanskelig, spesielt etter at beina begynte å slite. En del av frykten min er at jeg skal ha så vonde bein at turen bare vil bli ødelagt og det gjør at alt liksom blir så vanskelig. Da er det på en måte enklere å bare la være å dra... Egentlig er jeg veldig glad i å reise, selv om det faktisk går veldig mange år mellom hver gang. Litt av det har også økonomiske årsaker da, når man får AAP er det ikke akkurat så mye igjen når alt av regninger er betalt og nødvendige ting som mat osv. er handlet inn...

Nå måtte jeg tenke litt, utenom Sverige og Danmark har jeg faktisk vært i Asia, Italia, Spania og USA, så noen steder har jeg vært da! Og mine to pass har et stempel hver!:p USA og Italia er absolutt land jeg vil tilbake til, spesielt Italia rett og slett fordi det var skoletur som gjorde at jeg kom dit for en god del år siden. Da var dagene fryktelig nøye planlagt og ikke minst stappa med aktiviteter, og det måtte knyttes opp til diverse fag for at vi i det hele tatt skulle få lov til å dra! Det gjorde at var ikke så veldig mye fritid og vi fikk ikke så veldig mye tid til å utforske byen på egenhånd. Men det var kjekt da! Vi var blant annet på en messe i en eller annen St. Maria-kirke, der sovnet flere, inkludert klasseforstanderen vår, det var rett og slett hysterisk morsomt fordi hun begynte å snorke! Siste kvelden vi hadde på turen dro vi på opera, hvorfor i all videste verden vi gjorde det vet jeg ikke helt men det inngikk vel i et eller flere fag, sånn som historie (historielæreren vår var med nemlig:p). Men når man ikke skjønner italiensk og heller ikke skjønner handlingen ender det gjerne opp med at de aller fleste, inkludert meg, sovner! Til vårt forsvar hadde vi vært på beina iallfall i ti timer eller noe sånt før forestillingen begynte. På vei hjem mellomlandet vi i Amsterdam, en gjeng dro ut av flyplassen mens andre, deriblant meg, ble igjen. Vi endte opp med å trille rundt på de andres håndbagasje sånn at de skulle slippe å drasse på alt de hadde handlet. Siden Fru Klem var grådig glad i Italia fant jeg ut at jeg måtte sende henne et postkort, så når hun kom på jobb på min tidligere ungdomsskole lå det et kort og ventet på henne:p

Utenom yogaen dro jeg til byen, turen gikk til Clas Ohlson og kjøpe batterier til en lommelykt. Egentlig skulle jeg til Spar Kjøp og kjøpe garn også men jeg var veldig våt, til tross for regntøy, så jeg orket ikke å bli mer våt enn nødvendig:p

I sted måtte jeg ut en tur, jeg var så trett men å sove middag er ikke noe alternativ, selv om det er veldig fristende da!:p Så da fant jeg noen flasker som jeg kunne pante og så vandret jeg i vei, det endte opp med at jeg kjøpte en kroneis med nonstop, hihi:p Om det hjalp så veldig på trettheten vet jeg ikke helt da, men jeg har iallfall klart å holde meg våken og det er jo det viktigste! og så var isen veldig god, haha:p

Det er jo fredag i morgen og det betyr time hos Fysio-damen, mon tro om jeg snart er oppe i frikort der? tror jeg har vært hos henne ti ganger i år, da er jeg oppe i 1910kr men siden helfo er så kresen og ikke betaler tilbake resterende beløp på under 200kr, må jeg nok betale et par ganger til, jeg vil nemlig IKKE at de skal få mer penger enn nødvendig altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar