søndag 23. april 2017

Ut på tur i sommer?

Gårsdagen smalt så det sang etter! jeg blir "straffet" i dag med absolutt 0% energi, ikke engang et halvt % av et energikorn har jeg fått i dag... Men jeg har faktisk klart å holde meg våken siden kvart over ni i morges! Sove på dagtid er en fy-ting om man vil ha natten på plass, det sier Humlen og hun har som regel veldig rett i det hun sier! Og akkurat når det gjelder dette så vet jeg at hun har veldig, veldig rett i det! jeg har nemlig gått på et par sånne smeller opp igjennom årene...:p

Jeg har tenkt en god del på det å reise på tur, er jo egentlig på tide at jeg kommer meg avgårde på noe sånt. For nå begynner det å bli flere år siden jeg var på ferie sist faktisk! Og som Humlen så fint sa til meg på onsdag så trenger jeg jo ikke beina for å reise på tur! eller, jeg må jo ha de med meg men jeg må ikke la de stoppe meg i å reise! Og drar jeg på storbyferie så trenger jeg jo ikke å tråkke byen rundt! da må jeg heller bruke litt tid før jeg drar på å finne ut hva jeg har lyst til å se! Blir jeg sliten så går det også fint an å slå seg ned på en fortauskafè og se på livet eller lese en bok! Humlen kom også med et annet tips og det er busser! ikke nødvendigvis sigthseeingbuss, det kan være vanlig buss, og bare kjøre rundt, man får jo mye med seg da! Jeg har sittet på en sånn sigthseeingbuss i USA, da kjøpte jeg todagers-billett og fikk veldig mye med meg fra bussetet! Beina MÅ bli tatt hensyn til og så må jeg kanskje legge inn en hviledag eller to, eller tre! Men selv om beina er som de er så kan jeg fint reise, det er mye som kan oppleves uten å bruke beina for mye! jeg må bare skjønne det skikkelig tror jeg! for beina har jo ikke vært sånn de er nå i mer enn litt under halvannet år, så det er på en måte ikke så veldig lenge å skulle venne seg til det. 

Ønsket mitt er å dra til nabolandet vårt, Sverige! Der har jeg fjern, fjern, fjern familie som jeg kan besøke! Ja, faktisk så kan jeg ha en liten rundreise der med besøk flere steder. Og så har jeg grådig lyst til å dra til Liseberg, der har jeg vært en gang før og selv om jeg ikke er storfan av fornøyelsesparker så har jeg grådig lyst til å komme tilbake dit:p Om det blir tur til akkurat det stedet vet jeg ikke helt da, kanskje det er bedre å utforske byen istedenfor. Ikke vet jeg om jeg får med meg noen i familien til å dra dit heller, de har sikkert vært der mange, mange ganger!:p Fordelen er jo at jeg kan ta toget frem og tilbake til Sverige om jeg vil, det er jo også det billigste! Ikke er det så innmari langt heller, syv timer til Oslo og tre-fire timer til Sverige, + opphold i Oslo da, siden jeg må legge inn minimum en time opphold der sånn at jeg ikke mister reisegarantien om jeg bestiller billetter helt frem! Jaja, må tenke litt mer og ikke minst undersøke om de som har invitert meg skal være hjemme i sommer!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar