tirsdag 4. april 2017

Strikkere, tannleger og gledelige overraskelser

I dag var det faktisk litt rolige tilstander på strikkeklubben, det var masse folk der men de som vanligvis skravler høyest og nesten brøler for å få oppmerksomhet var enten litt redusert i form eller ikke tilstede. Snehvit og Pinnsvinet kom heldigvis, det samme gjorde hun som var nærmere døden enn livet i februar, det var veldig godt! Vi hadde også veldig god lunsj, er nemlig noen som er veldig gode til å bake, det går gjerne litt utover oss som kommer dit!:D

Jeg gikk en stund før det var ferdig siden jeg skulle til tannlegen. Frykten var å måtte gå derfra med en resept på antibiotika, det slapp jeg heldigvis! Tannlegen konkluderte med at blemmen jeg hadde sannsynligvis har blitt irritert av ting utenifra, sånn som mat og tannpuss, og det er dermed ikke noen visdomstann som er årsaken, såret var nemlig på feil plass i forhold til den. Vi pratet også om sykdommen min, jeg trodde at jeg måtte begynne å betale for tannlegen nå fra 1.1.2017 og regnet derfor med å betale for akuttimen. Men det viste seg faktisk å være feil, jeg mistet aldri den rettigheten så jeg har fortsatt gratis tannlege! Sykdommen min står nemlig på A-listen over sjeldne medisinske tilstander, også kjent som smt-listen, og det betyr at jeg slipper å betale for vanlig tannbehandling uansett hva jeg må igjennom. Hadde den stått på B-listen hadde jeg bare sluppet å betale dersom sykdommen var årsaken til tannlegebehandlingen. Så da var det "bare" gratis fysioterapi jeg mistet, det er forsåvidt greit på en måte, tannlegebehandling er jo skrekkelig mye dyrere enn fysioterapi! og fysioterapien fører jo til gratis timer til slutt da!

Har du sjekket skattemeldingen din? det har jeg gjort og min inneholdt en meget, meget, meget gledelig overraskelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar