lørdag 1. april 2017

1.april = endelig ny fastlege?

Herlighet, hvor blir månedene av egentlig? nå er det allerede 1.april, det er jo ikke så lenge siden det var 1.januar jo! Jaja, det er bra det er vår iallfall!:D Har du blitt lurt i dag forresten? jeg har ikke, er heller ingen som har prøvd å lure meg heller da:p Leste noen spede forsøk i avisen men jeg gikk ikke på det, den ene gav meg en veldig god latter da:p 

Natten i natt var dessverre ikke like god som de to foregående, tror beina var så vonde at jeg våknet av smertene, jeg kan iallfall ikke huske noen mareritt, så sånn sett har jo natten vært ok da. Jeg hadde litt panikk når jeg våknet og falt rett ut i tankeelven, men heldigvis kom Humle-vofsen og reddet meg, greit med verktøykasser som fungerer! resten av natten var ok så vidt jeg vet!:D

I dag endte jeg opp på kafe med en tidligere nabo, hun kom nemlig av bussen når jeg stod og ventet på en annen buss, så da måtte jeg jo bare si hei til henne. Dermed endte det opp med at jeg ble med henne på shopping, hun hadde en bursdagsgave hun skulle kjøpe og litt annet å handle. Det var veldig koselig men dessverre i overkant mye for en sliten og utmattet kropp. Jeg brukte fryktelig mye energi på å i det hele tatt klare å prate med henne og ikke minst å holde meg på beina, så det var absolutt ikke lurt... men samtidig så sees vi veldig sjelden for nå bor vi ganske langt fra hverandre, så da er det jo i det minste bittelitt verdt det. I tillegg er jeg jo så utslitt i utgangspunktet, så en dag som dette spiller egentlig ikke så veldig mye rolle for jeg tror ikke jeg kan bli mer utslitt enn hva jeg er...

På vei hjem fra butikken kom jeg plutselig på at jeg måtte jo logge inn på helsenorge og sjekke om jeg endelig har fått ny fastlege siden det er ny måned! Siden det går automatisk når man står på en venteliste trenger jeg jo ikke å stresse med å sjekke daglig, det er jo veldig greit! Men var det Hs hele navn som stod oppført som fastlege eller var det fremdeles Raketten? Jeg logget inn, var litt spent for jeg håpet jo at april skulle være måneden det skjedde! Men dessverre er det fremdeles Raketten som står oppført som fastlegen min... H er tydeligvis så populær at det ikke er noen som bytter henne ut, det er jo forsåvidt veldig positivt da! men samtidig grådig irriterende for oss som har lyst å få henne som lege! H er faktisk den eneste legen, iallfall en av fryktelig få, i området som IKKE har hatt en eneste ledig plass siden Solstrålen fortalte at hun skulle slutte og jeg dermed begynte å følge med i fjor sommer. Jaja, kanskje mai er måneden da!?

Ellers tror jeg april vil bringe meg til tannlegen, kanskje allerede til uken er jeg litt redd for... årsaken er en sår gomme(?), iallfall tannkjøttet over visdomstannen som er på vei. Det startet med en blemme, den sprakk tydeligvis og nå er det blitt et litt større sår der... det gjør bittelitt vondt når jeg svelger og da vet jeg av tidligere erfaringer at sjansen for betennelse er stor... Heldigvis har jeg verdens skjønneste og herligste tannlege da, så å ringe og si at jeg har vondt er ikke så vanskelig! Kjeveortopeden som har fjernet de nedre vidsomstennene mine sa at han regnet med at de oppe også måtte ut, mulig tiden for at iallfall den ene må vekk er kommet? Er ikke sikkert den er kommet langt nok ned til at den kan fjernes da men jeg kan kjenne litt av den da. Får se hvordan det kjennes ut i morgen og så får jeg eventuelt ringe tannlegen på mandag sånn at jeg slipper å gå inn i påskehelligdagene med en vond munn!

Nå skal jeg lage litt pizza, har ikke energi til det men jeg må jo ha litt middag! er lei av å ikke ha særlig matlyst så da må jeg jo lage noe godt sånn at den kanskje kommer tilbake!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar