tirsdag 18. oktober 2016

En lang dag

Dagen i dag har vært lang men veldig koselig!
Jeg har som skrevet tidligere plombert en gedigen haug med bøsser til den kommende tv-aksjonen på søndag, det gikk jo lekende lett. De to ansatte hadde ikke trodd at det kom til å gå så fort men det gjorde det. Gøyt var det også, selv om resultatet er to ømme og litt såre tomler, om en uke skal det rives klistremerker av bøssene. Pga sikkerheten angående bøssene, eller, mulighet for forfalskning eller noe sånt, fikk ikke vi sette merkene på, det skal nemlig gjøres på søndag. Det har sikkert med at ingen skal få tak i en helt ferdig bøsse og svindle til seg penger!

Når strikkeklubben var over stilte jeg opp som bærehjelp, en av de andre som går der fikk med seg masse boller og brød. Damen som fikk det ble litt sjokkert over at jeg spurte henne, tror ikke hun er så vant til å få hjelp, så da var det ekstra koselig å hjelpe henne! Ikke var det så veldig lett å bære det heller, det lå nemlig i en sånn svart søppelsekk og de er jo ikke akkurat så enkle å hanskes med. Hennes plan var nok å ta over når vi kom til busstoppet men jeg bretta opp armene og ble med henne hele veien hjem, var ikke så langt og så hadde jeg god tid til bussen skulle gå. Som belønning fikk jeg se en veldig, veldig flott utsikt! Hun kan nemlig se grådig mye fra huset sitt, sukk, skulle gjerne hatt den utsikten der altså! En vakker dag har nok jeg det også, uten å måtte gå ut i gaten sånn som nå:p

På vei hjem tok jeg en hinsides lang omvei, var to stopp hjemmefra men hoppet likevel på en buss som gjorde at mitt busstopp var det tredje siste på ruten, haha! Jeg måtte innom butikken, måtte ha litt middag men å gå på butikken når man ikke vet helt hva man vil eller har lyst på er ikke lurt! resultatet ble en julebrus og en pakke gulost.... jeg som hadde tenkt å klare å holde meg enda lengre i år! jaja, latet som om det bare var en vanlig rødbrus istedenfor, det finnes jo fortsatt eventyr-brus og det er jo det samme som julebrus:p 

Planen var, pga beina, å lage en veldig enkel middag, så jeg kjøpte som sagt ost for da kunne jeg lage omelett! Men mens jeg gjorde dagens yogaøkt ble beina bare verre og verre, ikke hjalp det at jeg holdt på å sovne når jeg lå i haren heller... så derfor endte det opp med at jeg spiste havregryn til middag, jeg hadde ikke noe energi og ville helst bare koble helt ut og bare ikke tenke... Så da måtte jeg bare ty til det enkleste av det aller enkleste, så får jeg heller spise skikkelig middag på de gode dagene! Havregryn er forøvrig ikke det verste man kan spise da, selv om det ikke er noe særlig til middag så er det iallfall noe skikkelig mat.

Nå sitter jeg innpakket i ull, på beina har jeg superlange sokker som går til langt over knærne, ullbukse og raggsokker, oppå der et teppe i ull og på toppen av alt en tynn dyne. Likevel er føttene så bitrende iskalde at det er fryktelig vondt... Det frister mest å legge seg å lese men nå klokken halv ni begynner "fødeavdelingen" på FEM og det skal jeg se, så enkelt og greit er det bare!:p

I morgen skal jeg heldigvis til Humlen igjen og det kjenner jeg at jeg gleder meg til! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar