onsdag 19. oktober 2016

Dikt og lange omveier

I dag var jeg hos min gode Humle igjen, det var som alltid veldig godt! Hun fikk noe av meg også, hihi:p jeg er veldig glad i å dikte, det er ikke så mange som får dikt av meg og jeg må være i skikkelig diktehumør for å få noe ned på papiret. Eller, faktisk, noen ganger kommer det bare bare utifra en tanke om et eller annet, da lønner det seg å bare skrive det ned mens man husker det. Det har til og med skjedd at jeg lager dikt midt på natten om jeg våkner, så begynner det å snurre og da må jeg bare finne mobilen og skrive det ned mens jeg myser og håper på at jeg skriver riktig. Det har nemlig skjedd at jeg har skrevet ordene rett, trodde jeg, mens når jeg våkner dagen etterpå og kommer på at jeg har skrevet noe så skjønner jeg ikke helt sammenhengen i alle ordene, hahaha:p Tror jeg bare har skrevet dikt til Fru Klem og Solstrålen før men nå har også Humlen fått et. Humlen ble veldig glad og litt rørt, hun ville henge det opp på tavlen inne på kontoret sitt og det syns jeg var koselig:D

Det er litt morsomt, hun og jeg er født i samme stjernetegn og vi har flere like ting vi liker begge to, til og med litt atypiske vansker også som er make, haha:p Og i dag fant vi enda flere ting vi har til felles. Det er jo litt morsomt og litt snodig at man kan ha flere likhetstrekk med andre som er født i samme stjernetegn men samtidig være så forskjellig ellers, det er jo en del år mellom oss også.

Ellers fikk jeg meg en langtur på bussen når jeg gikk fra Humlen, det er visst noe med meg og lange omveier for å komme hjem for tiden:p Jeg har det jo med å komme i kontakt med pratesyke mennesker og noen av de er bussjåfører på ruten min. Jeg så han jeg kjenner best komme kjørende og tenkte - yes! da kan jeg ta en liten tur og prate med han siden det er så lenge til min buss kommer (en time)! Så når jeg gikk ombord spurte jeg om han virkelig skulle til byen for det stod et annet navn på skiltet, det skulle han ikke, han skulle riktig vei for meg likevel, han hadde bare plassert seg på feil side av terminalen, hahaha:p Det er visst satt inn en ny avgang som jeg ikke hadde fått med meg, men utifra reiseplanleggeren stemmer ikke det da så noe er feil et eller annet sted:p Da var det bare å gi beskjed til den andre passasjeren som var ombord slik at han kom seg på riktig buss. Siden jeg ikke hadde lyst å dra hjem med en gang ble jeg med han en liten runde, jeg var den eneste passasjeren ombord så han syns det var koselig at jeg ville det, han var litt pratesyk nemlig:)

Nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden, må rydde vekk maten jeg lagde til middag da, ble litt vel mye mat men det gjør jo ingenting for da har jeg middag både i morgen og helt sikkert på fredag også!

God kveld til deg!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar