mandag 10. oktober 2016

Ut på tur - aldri sur!

Egentlig skulle jeg jo møte Humlen og gå på tur med henne i ettermiddag, men så ringte hun meg plutselig mens jeg satt og tvinnet tommeltåtter for å få tiden til å gå sånn at jeg kunne komme meg avgårde:p Hun hadde nemlig fått en avbestilling på onsdag og lurte på om jeg heller ville ha den timen, da har hun også litt bedre tid enn hva hun hadde hatt i ettermiddag. Så det takket jeg ja til, fordelen med tur på onsdag er at det er på formiddagen og dermed større sjanse for sol der vi skal gå!:D

Men jeg hadde jo lagt opp dagen etter at jeg skulle på tur i ettermiddag, så jeg gikk nesten på veggen av å ikke gjøre så veldig mye annet enn yoga. Du vet, den berømmelige energiøkonomiseringen som er så himla vanskelig men likevel så innmari viktig! Hadde litt vel masse energi inni meg som rett og slett måtte få et utløp! Derfor fant jeg veldig fort ut etter å ha pratet med henne at jeg måtte finne på noe utenfor husets fire vegger! Og siden jeg hadde gått i treningsklær hele dagen fant jeg ut at jeg skulle gå på tur på det nærmeste fjellet her i området. Så da poppet jeg skoene på meg, hev en litt for varm vinterjakke på meg og la i vei! Det var innmari godt å være ute! jeg hadde skogen nesten helt for meg selv, møtte bare en mann som var ute og løp. Turen ble på litt over en time, gikk kanskje en smule for langt men jeg tok det veldig rolig. Det var så deilig å bare være ute og da er det ikke alltid så lett å begrense seg! Nå er beina slitne men ikke mer enn normalt etter en tur, er jeg heldig så blir det ikke verre nå!

Humlen er veldig for belønninger når vi har gjort noe bra, på onsdag som var disket hun opp med sjokoladekjeks siden jeg hadde vært så flink å gjøre hjemmeleksen min. Opprinnelig er hun barne- og ungdomspsykolog så hun er god på belønninger som hun så fint sa selv:p Og derfor tenkte jeg at siden jeg var så flink til å komme meg ut på tur selv om turen med henne ikke ble noe av, måtte jeg ha litt belønning når jeg kom hjem. Det ble deilige skillingsboller og en kopp kakao!:D

Nå sitter jeg innpakket i ullteppet mitt og veksler mellom å glo litt halvveis på tv og lese den herlige serien "Sagaen om Isfolket", jeg ser også månen som titter frem rett over et hus borti gaten. Den er så vakker der den skinner! Egentlig burde jeg jo ha vært i skogen nå, da hadde det sikkert vært helt fantastisk og helt sikkert masse, masse stjerner!

Håper kvelden din blir god!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar