lørdag 19. desember 2015

En skikkelig nedtur!

Jeg var på vei til bussen, på siste trappesats stoppet jeg for å sjekke postkassen, det skulle jeg heller ha gjort på vei hjem... I fem uker har jeg vært i god tro om at advokaten jeg snakket med hadde fylt ut resten av søknaden min og sendt den inn til fylkesmannen, så jeg gikk egentlig å ventet på svar derfra. Meeen, i dag fant jeg altså en A4-konvolutt med firmanavnet på, inni lå alle papirene jeg hadde levert til henne, hun hadde lagt ved en liten post-it-lapp hvor det stod at hun dessverre ikke hadde mulighet til å påta seg saken. Jeg vet ikke hva årsaken er men jeg syns likevel at hun kunne ha informert meg litt før og ikke ha papirene i så mange uker uten å gi en liten lyd! 
Det var bare en litt for stor nedtur for meg akkurat nå! Tårene og panikken kom umiddelbart og heldigvis stod heisen i 1., bussen fikk bare kjøre, jeg kunne ikke gå ut sånn jeg så ut... Heisen brukte jo ørten år på å komme opp i min etasje men jeg kom meg opp til slutt, da stormet jeg bortover gangen og låste meg. Så knakk jeg sammen i gråt og der ble jeg sittende en stund...
Egentlig er det jo ikke verdens undergang men det var bare enda en dråpe for mye akkurat nå, spesielt når vi går julen i møte! Nå må jeg starte jakten på advokater igjen, det er ikke så lett, de fleste vil jo ha penger fra første minutt...

Etter langt om lenge, eller, kanskje ikke så lenge som det føltes som, kom jeg meg ut. Fordelen med å bo her på Vestlandet er at det regner og blåser så mye at det ikke gjør noe om du er våt og rød i ansiktet. Det var godt å få luft men hele dagen ble liksom litt ødelagt, gråten og panikken satt langt oppe i halsen på meg og det skulle ikke så veldig mye til før tårene trillet ut av øynene mine som perler på en snor... Ikke hadde jeg helt bestemt meg for om jeg skulle kjøpe kamera eller ikke når jeg gikk hjemmefra heller. Men vekten tippet mot "ja-til-kamera" etter nedturen, så derfor dro jeg til butikken hvor jeg fant et kamera på "salg". Det var en såkalt b-vare, altså var pakken åpnet av en eller annen grunn, som f.eks. at noen andre hadde brukt det og levert det inn igjen. Men garantien og alt gjelder jo, butikken har også sjekket kameraet, det gjorde at jeg slo til. Siden det var 500 kroner i avslag kjøpte jeg også en liten veske til det, så da ble det både kamera og veske til prisen et helt nytt kamera ville koste så da sparte jeg jo penger og det er jo alltid greit:p

Utenom kameraet fikk jeg også kjøpt to julegaver til, det betyr at jeg er nesten helt i boks, mangler bare en:D

Hva resten av ettermiddagen og kvelden vil bringe vet jeg ikke helt. Humøret mitt er skikkelig på bånn så jeg vet ikke hvor mye fornuftig som vil bli gjort, selv om det er en del jeg burde gjøre...

Ha en god lørdagskveld!<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar