mandag 14. desember 2015

Julegaver, smerter, tårer og svaner

I dag fikk Solstrålen julegave av meg, hihi, hun mente hun ikke skulle få noe mer da jeg allerede har gitt henne en liten gave i år, men er det en som fortjener det så er det jo henne! Åpne den fikk hun også lov til, hun ble veldig glad for innholdet! Det var et pannebånd i rosa og hvitt som jeg hadde strikket og en pose som jeg hadde sydd, posen er til f.eks. håndarbeid, bøker eller andre ting som er greit å beskytte eller ha samlet i en veske eller andre steder, finere med sånne enn plastposer syns jeg. Jeg bruker mine poser til både bøker og håndarbeid, liker å holde bøkene finest mulig, greit at de ser leste ut men de må ikke bli for rufsete og revnet. Burde egentlig sy flere for jeg bare roter de vekk og finner dem ikke alltid når jeg trenger en:p

Ellers var smertene i beina mine et tema denne gangen også. Nå har jeg startet med en veldig lav ettermiddagsdose i håp om at det kan bli litt bedre. Det er jo en halvveringsdose på 5-7 timer og dermed ikke noe som varer så veldig lenge, spesielt ikke når jeg ikke fyller på mer enn hver 12.time. Solstrålen skulle også prate med noen nevrologer og høre hva de mener om dette. Egentlig burde det jo ha gått over for nå er det veldig lenge siden jeg sluttet helt på de medisinene jeg gikk på. I tillegg har jeg jo også vært så trett om ettermiddagene at jeg bare sovner, jeg klarer ikke å holde meg våken rett og slett. Noen ganger er det pga intense smerter, rett og slett fordi beina er så kalde og jeg ikke klarer å få dem varme igjen. Det igjen fører jo til dårligere netter og så bare baller det på seg. Og når jeg i utgangspunktet har fryktelig lite å gå på så er ikke dette noe som hjelper så veldig mye...

Julen var også et tema, det er, som jeg har nevnt tidligere, en fryktelig vanskelig tid for meg. Mange vonde minner om krangling, uenigheter osv. osv., flashbacks og mye annet. Det er også veldig sårt å prate om, jeg blir veldig fort lei meg og det ble jeg også i dag når Solstrålen og jeg pratet om det. Jeg har ikke så veldig lyst til å feire jul med de jeg skal i år, litt idiotiske konflikter som ligger og svever i luften, de er til og ta og føle på, det syns iallfall jeg. Men ingen sier noe, ingen tar det opp, alle bare later som om alt er greit og det er slitsomt i lengden... I år er det heller ingen barn tilstede, aller er myndige så jeg lurer litt på hvor mye enkelte kommer til å drikke... Nå kan det godt hende jeg tar litt sorger på forskudd altså, det er jo en liten sjanse for at det blir en god dag! Men det er likevel dette som kverner rundt og rundt i hodet på meg. I tillegg så har jeg jo disse smertene i beina jeg må takle, jeg kan bli veldig amper om jeg har vondt og ikke får forståelse så jeg håper at jeg klarer å holde meg rolig!

Timen ble mindre enn halvvert i dag pga akutt legebehov og vakttelefon som ringte, det var Solstrålen som hadde den i dag og derfor måtte hun gå. Men hun skjønte at jeg virkelig trengte å prate mer, jeg sa det gikk bra der jeg satt med tårefylte øyne, gned meg iherdisk for å tørke de våte kinnene mine og alle tårene som rant. Da sa hun "Det går ikke bra, jeg ser det" og så gav hun meg en ny time på fredag slik at vi kan få prate litt til før den vanskelige uken starter.

Ellers skulket jeg rett og slett treningen hos Sangerinnen i dag! Øynene mine var så vonde og hovne at jeg følte for å treffe færrest mulig folk, spesielt de jeg eventuelt måtte prate med, slik som henne, ikke hadde jeg så veldig lyst til å sitte inne i et svett treningslokale heller. Jeg prøvde å roe øynene litt, jeg gikk nemlig rett til toalettet når jeg gikk fra Solstrålen. Der satte jeg kranen på iskaldt vann og gjorde litt papir vått i håp om at det skulle bli litt mindre vondt. Deretter låster jeg meg inne på et do og ble stående der en liten stund, så gikk jeg ut i den friske vinterluften. I sekken lå det et rundstykke som egentlig skulle være lunsjen min, men så dukket deler av svanefamilien opp, etter at jeg hadde lett litt etter dem da:p De ville mer enn gjerne ha litt lunsj, så derfor fikk de litt. Men det endte opp med at de fikk alt sammen da:p Lunsjen min ble derfor erstattet med middag litt senere, kjøpt på Burger King...:p

Nå skal jeg ta litt medisiner, spise litt kvelds, se om det er noe gøyt på tv og slappe litt av før jeg finner sengen. Hva som skjer resten av uken er litt usikkert, jeg vet jeg skal på aldershjemmet mitt på onsdag og Solstrålen på fredag, resten står åpent, kanskje jeg må bake litt mer kakemenn? begynner å bli litt tomt, haha:p forhåpentligvis blir det et førjulsbesøk hos Bamse og Karamell!:D


God kveld og natt til deg!<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar