søndag 27. desember 2015

Sier man ikke takk lengre?

Ja, det lurer jeg veldig på! Takker man ikke for (jule)gaver mer? Jeg er vokst opp med at man takker hver enkelt for gaven en fikk, gjerne også for hva en fikk og ikke bare for "gaven". Både i forbindelse med jul og bursdager måtte vi takke pent, var det familie som bodde andre steder i landet måtte vi ringe dem, noen ganger sendte vi også takkekort i posten. Jeg har en i familien som ikke gjør det, verken han eller samboeren takket for noen av gavene som ble gitt til enten de eller barna, ikke lærer de barna å takke heller. Jeg syns det er veldig dårlig gjort av dem! Her har vi brukt masse penger på gaver uten å høre noe som helst etterpå. Ok at de ikke klarer å ha helt kontroll på hva barna fikk men da kan de jo bare innrømme det og likevel takke, kan de ikke det da?
Heldigvis fikk jeg vite at den ene gaven hadde vært så populær hos mottakeren at de voksne ikke engang hadde fått løsnet gaven fra pappen den satt fast i😂

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar