fredag 21. august 2015

Ting som dukker opp under pakkingen

Vel, nå er jeg i full gang med å pakke ned leiligheten! Nesten 10 banankasser er fulle men jeg er fortsatt ikke ferdig med gangen som jeg holder på i nå, men så har jeg tatt litt ting fra stuen og soverommet også da. Jeg har også pakket nesten alle klærne og alt av yttertøy, bortsett fra en jakke da:p Depositumet er betalt og nøklene skal hentes mandag morgen før turen går til Solstrålen og Sangerinnen. De blir sikkert glade for å høre at jeg har fått meg et annet sted å bo, om de ikke allerede vet det ved å ha lest her inne da:p

Men tilbake til overskriften, det var jo egentlig det jeg hadde tenkt å skrive om:p
Som det står så dukker det opp ting når man skal pakke, deriblant (og høyst dessverre) to gamle skrivebøker fra barneskolen, 2. og 4.klasse tror jeg de var fra... Jeg hadde helt glemt at jeg hadde lagt dem der de lå, så det var ikke akkurat så veldig gøyt å finne de... Ikke vet jeg helt hvorfor jeg har de fortsatt, alt annet derfra er kastet, eller, om jeg ikke husker feil så brente jeg en del av det i peisen for noen år tilbake. De deiste i gulvet og når jeg tok de opp bare grøsset jeg skikkelig og slapp de i gulvet igjen. Det var ikke akkurat et gledelig gjensyn! Klumpen i halsen kom med èn gang jeg så hva det var for noe... Sannsynligvis går de i bosset men det er et eller annet som har gjort at jeg har tatt vare på akkurat de to bøkene og jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva det skal være, det er irriterende! Mulig de rett og slett bare skal bli pakket ned i en av kassene som skal stå i boden slik at jeg slipper å ta et valg akkurat nå? Jeg har jo mer enn nok å tenke på egentlig!

Heldigvis fant jeg et godt minne også mens jeg holdt på å pakke isted! Det var faktisk noe vi fikk fra Frøken My en gang på ungdomsskolen, tror det var i 10.klasse! Hun er jo som jeg sikkert har nevnt før veldig glad i dikt, hun var iallfall det når hun hadde oss den gangen, og gav oss faktisk en liten lefse med dikt fra noe som heter Feline - en samling oppbyggende dikt. Det var litt koselig rett og slett! Tårene bare renner når jeg leser diktene, noen av de treffer meg veldig. Det er både vondt og litt godt på samme tid. I tillegg begynner jeg å bli trett, sov i en dårlig seng i et litt for varmt rom i natt, attpåtil hadde jeg en motorvei durende like i nærheten, god kombinasjon altså! (jeg er veldig lett påvirkelig når det gjelder nattlige rutiner og er det ukjente lyder og gjerne også ukjente steder (natterstid) så kan jeg henge meg veldig opp i sånt og dermed bruke lang tid på å sovne). Men heldigvis så var gårskvelden veldig koselig! Ungene jeg passet oppførte seg eksemplarisk og det samme gjorde de i dag! Det er godt å ha noen sånne små skjønne mennesker i livet mitt! Spesielt godt er det de gangene barnet kommer stormende av glede for å se deg og slenger seg rundt halsen din<3

Ikke skjønner jeg helt hvordan alt dette skal gå heller, jeg er utslitt etter bare noen timer med pakking, og fortsatt er det minst fire-fem dager igjen av styret. Nesten det eneste jeg skal gjøre de neste dagene er å pakke, pakke og pakke enda mer. Heldigvis og takk og lov så har jeg et veldig godt lyspunkt på mandag! Det beste med den dagen er timene hos Solstrålen og Sangerinnen og som en liten bonus er det som sagt henting av nøklene i tillegg:D Jaja, jeg har jo vært igjennom dette flere ganger de siste årene så det er jo en vane etterhvert:p Og så er jeg så innmari heldig at jeg har flere som stiller opp og hjelper til med flyttingen!<3

Nå må du ha en god kveld videre og 
en natt fylt av gode og vakre drømmer!<3

2 kommentarer: