mandag 17. august 2015

Tusen takk, kjære deg! Del 4

Jeg har jo allerede skrevet et innlegg til helsesøstre, det ligger her men jeg syns Fru Klem fortjener et som bare er til henne!

Dette innlegget er rett og slett til Fru Klem, den mest fantastiske helsesøsteren jeg vet om!
Tusen, tusen 3<lige takk for alt du gjorde for meg! Jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg hadde vært i dag om det ikke hadde vært for deg! Du gjorde så ekstremt mye for meg og sikkert mer enn det jobben din tilsa at du skulle gjøre! Tusen takk for at du tok Musikeren på alvor selv om han visstnok bare nevnte meg ved en "tilfeldighet"! (jeg håper at jeg en dag kan få klarhet i akkurat den historien der altså:p) Tusen takk for at du lot meg komme så ofte og ikke minst for at jeg fikk sitte der så lenge jeg trengte! Tusen takk for at du gav meg håp og mot til å klare det siste året på ungdomsskolen! Tusen takk for at jeg fikk være hos deg når resten av klassen hadde gym, og for alle de gangene jeg fikk lov til å ta resten av dagen fri til tross for at jeg egentlig ikke var ferdig på skolen, hihi:p
Tenk å følge en elev i så mange år etter at hun sluttet på ungdomsskolen som du gjorde! Du var en som virkelig brydde seg om oss du hjalp! Du stod jo på hodet for å ordne ting for meg og gjorde alt i din makt for at ting skulle ordne seg! Du undersøkte ting, du kom med forslag, du pushet meg og du gjorde det du kunne for å hjelpe meg! 
I litt over syv år hadde vi kontakt, det er det ikke alle som gjør altså! Og når jeg i teorien var for gammel til å gå på Helsestasjonen for Ungdom fikk jeg likevel lov til å fortsette å besøke deg der slik at vi kunne prate. Selv når jeg flyttet til den andre kanten av landet så ble du stående ved min side! Når jeg kom hjem på ferie så laget du alltid litt tid til meg, og det uansett hvor travelt du hadde det der! Og hadde jeg det vanskelig, om det var noe jeg ville fortelle eller om jeg bare ville si hei så kunne jeg bare sende deg en mail og vente på koselige svar fra deg! Du var rett og slett min trygge havn i den utrygge verdenen! 
Du gav så mye av deg for å hjelpe meg! Du viste meg at det fantes voksne som virkelig mente det som ble sagt! Du viste meg at verden kan være god til tross for alt det vonde jeg hadde opplevd!
Tusen, tusen <3takk, Fru Klem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar