søndag 6. september 2015

Den store steketesten

I dag trosset jeg kroppen litt, hele uken har planen vært å bake boller men fordi jeg har vært så sliten har det ikke blitt noe av. Meeen, i dag dret jeg rett og slett litt i hvor sliten jeg er, for lysten på noe godt ble for stort. Ikke så veldig lurt men med tanke på den herlige lukten og ikke minst de fantastiske bollene som kan spises, er straffen ved å bli enda mer sliten veldig verdt det! Må jo kose meg litt, det er jo viktig på veien for å komme meg ut av utmattelsen! Jeg kommer jo ingen vei om jeg bare sitter stille hele dagen, det er jo viktig å bruke kroppen også, om det så bare er å bake litt.
Nå har jeg straks 29 herlige og nystekte boller med deilig smeltete nonstop i! Min nye komfyr måtte jo få seg en steketest! Baking er jo noe av det gøyeste jeg vet om når det gjelder ting å gjøre på kjøkkenet og da er det jo veldig viktig med en god komfyr! Etter det første brettet med boller er det ingen tvil om at den har bestått testen! Og mens jeg har skrevet dette har jeg også snikspist en bolle og det er definitivt den beste komfyren jeg noen sinne har hatt! (Har enten hatt hauggamle komfyrer eller små og trege hybelkomfyrer).

Ellers har dagen vært slitsom, jeg har ryddet i kanskje ti minutter (småryddet) og så har jeg endt opp med å sitte i sofaen i minst en halvtime før nye knappe ti minutter med rydding osv. osv.. Det er ikke særlig effektivt og holde på sånn altså! Men det er ikke noe annet jeg kan gjøre, jeg må jo ta tiden til hjelp men jeg må også rydde slik at jeg kan få det koselig her. Og heldigvis har jeg klart å gjøre litt sånn at det merkes i dag og det er jo litt godt!
Det ble ikke noe tur ut men det ble en liten tur ned i boden da, bedre enn ingenting, selv om det ble heis både ned og opp igjen:p

Jeg har noe så gøyt som kjøleskap-poesi, det er ord og bokstaver på magnet slik at du kan skrive ting på kjøleskapet. Her en kveld satte jeg på hver eneste lille bit med ord/bokstav så nå er halve kjøleskapet dekket av det:p Men jeg gjorde det for å kunne bruke det. Akkurat nå står det "Jeg er en sterk men utslitt blomst" Løvetann var ikke noe ord så derfor ble blomst brukt istedenfor. Det er mye jeg har lyst til å skrive men det er masse ord som ikke er med i den pakken og det er litt teit.

I morgen skal jeg både til Solstrålen og til Sangerinnen, det blir veldig godt! 

Nå skal jeg kose meg med boller:D


Ha en fantastisk kveld!<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar