fredag 11. september 2015

Mine gode egenskaper

For noen måneder siden fikk jeg en oppgave av Solstrålen, det var å lage en liste over mine gode egenskaper. Jeg hadde nettopp mistet en kjær slektning og var veldig lei meg, alt gikk litt på tverke og det var mye tårer og triste tanker. Jeg fikk streng beskjed om å prøve og ha fokus på det gode og positive! For hver negative tanke jeg har skal jeg ha to positive tanker, det er vanskelig det!!! Men det noe med å snu den negative tankegangen man har om til en positiv tankegang. 
Dersom man har fokus på alt det som er kjipt, vondt og vanskelig er det der man havner. Men dersom man prøver å snu på det og ha fokus på det bra vil det forhåpentligvis bli lettere. Solstrålen sa også at jeg skulle ha fokus på det som er bra med meg selv, ingen enkel oppgave da. Men hun sa at jeg skal si positive ting til meg selv i speilet hver eneste dag. Det har jeg ikke klart men det jeg har klart er å lage en liste over mine positive egenskaper, for i følge Solstrålen så har jeg fryktelig mye bra med meg, ikke så enkelt for meg å se det selv men det er noe jeg egentlig alltid har hørt fra andre, så det må vel være noe sannhet i det! Og i stedet for å si det til meg selv foran speilet leser jeg listen hver dag når jeg sitter i sofaen, bedre enn ingenting, ikke sant?:p

Så her er iallfall listen min, Solstrålen mente den burde være minst ti ganger så lang når hun fikk se den men det var iallfall en god start i det minste:)
*Omsorg for andre - Solstrålen sier at jeg har veldig omsorg for andre og at det er en gave! Hun har nok rett i det men jeg er så vant til å vise omsorg for alle andre (mer til andre enn meg selv...) at jeg egentlig ikke tenker så mye på det selv, utenom når andre sier det til meg da:)
*Selvstendig
*Ansvarsfull
*Pliktoppfyllende
*Empati
*Pålitelig
*Kreativ
*Samarbeidsvillig (takk til min skjønne tannlege som sa det under en behandling:p)
*Modig
*Snill
*Omtenksom

-De fire siste på listen har blitt tilføyd i løpet av sommeren faktisk, men nå klarer ikke jeg å komme på flere ting. Men siden Solstrålen sa at den kunne ha vært mye lengre er det helt sikkert ting jeg kan skrive opp, bare jeg kommer på det eller hører det fra andre:p

Så, hva er dine gode egenskaper? og er du flink til å fortelle deg selv om de? Hvis ikke så oppfordrer jeg deg til å gjøre det, iallfall prøve!<3

Det er litt deppekveld i kveld, jeg er kvalm av øyedråpene (de går i halsen på meg) og jeg er sliten både psykisk og fysisk. Bussturene hjem har begynt å gå litt dårlige, det liker jeg ikke så veldig godt... Kjenner at bussen ikke er så grei å ta når den er veldig full. Bussene på min rute er veldig småe og blir fort for fulle, da kjenner jeg at angsten og klaustrofobien tar meg... Menmen... 
Derfor fant jeg ut at jeg måtte prøve å skrive litt positivt om meg selv, kanskje det kan snu litt på humøret mitt når jeg ser det på nett!?

Ha en strålende kveld 
og 
en god helg alle sammen!<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar