torsdag 24. september 2015

Tusen takk, kjære deg! Del 5!

Dette innlegget er rett og slett til Solstrålen, den mest fantastiske fastlegen jeg noen sinne har hatt!
Kjære, kjære gode ❤️lige Solstrålen!
Jeg syns du også burde få ditt eget innlegg her på bloggen min. Du fortjener virkelig en veldig, veldig stor takk for alt du har gjort og gjør for meg! Jeg hadde bare vært hos deg én eneste gang før jeg kom til deg på grunn av at jeg slet sånn. Men allerede første gang jeg møtte deg skjønte jeg at du var en skikkelig god lege og person! Den tredje gangen, da jeg begynte og gå til deg fast, tok du deg skikkelig tid til meg. Du trøstet meg og sa at jeg allerede har tatt det første store skrittet og det er å erkjenne at jeg sliter, det er en terskel og trå over og innse at jeg trenger hjelp.
Selv om vi egentlig bare hadde 20min til rådighet fikk jeg sitte der i over en halvtime slik at vi fikk prate litt skikkelig! Vi avtalte at vi skulle fortsette å prate sammen jevnlig, og når jeg gikk derfra hadde jeg med meg en ny timeavtale om allerede en uke. Du respekterte at jeg ikke ville henvises til psykolog, iallfall ikke da, du skjønte at jeg ikke hadde så lyst siden jeg hadde mye dårlige erfaringe med tidligere psykologer.

Jeg tror det å gå til deg var noe av det lureste jeg noen sinne har gjort!

Det var så godt at du ikke har presset meg til noe som helst før jeg var klar for det! Tusen takk for det! Og tusen takk for at du var ærlig når jeg spurte deg om hva du tenkte angående psykologhjelp, du var ærlig og sa at du mente at jeg burde ha det men at du ikke ville tvinge meg til det så lenge jeg ikke ville selv. Men jeg så det også selv innerst inne og skjønte at du hadde rett i det.

Nå, nesten halvannet år siden jeg kom til deg for første gang, får jeg fortsatt gå til deg ukentlig, ikke har du kastet meg ut og ikke har du gitt meg opp. Du har, sånn som de andre gode, både lært og vist meg at det finnes gode mennesker som virkelig vil hjelpe og trøste! Du har lært meg at jeg kan stole på andre og at det virkelig er folk som er gode. Du gjør meg trygg, kontoret ditt er et av de tryggeste stedene jeg vet om, hos deg kan jeg slappe av, hos deg kan jeg gråte, jeg kan le, jeg kan kaste masken og være meg selv uten å legge noen maske på meg. Du er en lege som ser pasientene dine som mennesker og ikke bare pasienter som kommer for å ta opp tiden din, du tar oss på alvorlig. Det er sånn en lege skal være! Du finner ut av ting, skriver legeerklæringer når det trengs og skriver resepter på det jeg har behov for. Takk for at du er den du er! Du har virkelig et stort ❤️ av gull!
Tusen, tusen <3takk, kjære Solstrålen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar