torsdag 10. september 2015

En herlig dag!

I dag fikk jeg endelig treffe min kjære onkel Bamse! Det var så innmari godt og prate med ham igjen! Og så fikk jeg så mange gode klemmer, det gjorde veldig godt! I tillegg hadde Bamse litt tid til å prate med meg, han var der alene så vi fikk pratet uforstyrret, noe jeg kjente at jeg trengte veldig nå. Vi to har en veldig rar og tullete humor sammen og det er så godt, for når Bamse spøker så spøker han så mye at jeg ler skikkelig, noe jeg ikke gjør så veldig ofte. Ofte er det bare tull men han er flink til å finne på ting man virkelig ler av, der latteren kommer dypt fra magen. Han fortalte at det hadde vært veldig travelt i det siste så det var derfor de ikke hadde vært der de gangene jeg har vært og sett etter dem. Bamse ble veldig glad når jeg fortalte om leiligheten, han hadde fått det med seg og han hadde også sett bildene jeg hadde lagt ut på facebook via Karamell:p Jeg skal også på besøk neste uke, da har jeg lovet at jeg skal komme med boller, thihi:p

I går hadde jeg en herlig dag som frivillig i Røde Kors! Jeg oppfordrer virkelig alle som har mulighet til det å melde seg som frivillig og være med på å gjøre noe nyttig for noen som trenger det!:D Det er mange enslige der ute som blir veldig glad for noen som tar seg tid til å komme på besøk en liten stund. Og ikke minst så både gir du og så får du noe tilbake!<3

Ellers har jeg fått meg en skikkelig øyebetennelse! Det startet på mandag ettermiddag med litt vondt i det ene øyet, jeg mistenkte at jeg fikk en sti og tenkte ikke så mye mer over det. Men tirsdag morgen våknet jeg med det hovne og igjenklistrete øyet og masse puss, så da var det ikke så mye annet å gjøre enn å ringe til legesenteret og spørre pent om en hastetime. Det fikk jeg men jeg endte opp hos en kollega til Solstrålen da hun ikke var på jobb, jeg var inne hos en jeg aldri har vært hos før, jeg kaller henne for "raketten" fordi hun er så kjapp, både med å gå og å ha masse pasienter på kort tid. Men det var ingen tvil i hennes diagnose så jeg fikk både krem og dråper til behandling. Kjedelige greier! Er jo ikke så mange uker siden sist jeg måtte behandle samme øyet... Forhåpentligvis vil dette funke da, hvis ikke får Solstrålen se på det igjen på mandag.

Det har vært så deilige høstdager her i det siste! Jeg kjenner at solen gjør godt for min slitne kropp, jeg varmes opp sakte men sikkert. Gått mye har jeg også gjort, trosset signalene fra kroppen for jeg orker ikke å være så sliten hele tiden. Det hjelper jo ikke så veldig men jeg tror likevel at det er litt bra i lengden. Jeg har også kommet mer i orden i leiligheten nå, har bare en banankasse igjen, men den inneholder leker så istedenfor å rydde ut av den så bare setter jeg den inn i et skap, thihi:p Det er bare litt småplukk igjen som jeg tar litt her og der, vet ikke helt hvor alt skal stå så det blir litt frem og tilbake da.

Humøret mitt ble betraktelig bedre etter å ha truffet Bamse i dag og jeg håper det kan holde en stund. Nå trenger jeg gode dager! Og det får jeg forhåpentligvis, nå har jeg nemlig gjort alle ting som må gjøres, søkt om diverse ting, oppdatert osv. Så nå skal det gjøres minst mulig resten av uken. Eller, i morgen må jeg innom jusstudentene med noen papirer men utenom det har jeg ingenting jeg absolutt er nødt til å gjøre. Forresten, det er en liten ting, nemlig trening! Det MÅ jeg gjøre i morgen! Får bare satse på at øyet er samarbeidsvillig og at jeg får lov til å bøye og tøye uten at det er alt for vondt.


Ha en strålende kveld!<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar