mandag 14. september 2015

Du er veldig sterk du!

Det er noe jeg har hørt i mange, mange år, at jeg er så sterk psykisk sett. Men jeg syns det er veldig vanskelig å se selv! 
Solstrålen og jeg pratet veldig mye om dette i dag, jeg fortalte nemlig om innlegget jeg hadde skrevet som handler om mine gode egenskaper og dermed kom vi inn på det temaet. Jeg sa at jeg syns det er vanskelig å se det selv, det skjønte hun men hun sa også at jeg skal prøve å se det. Det er noe jeg skal ta med meg og kjenne på, selv om jeg ikke ser det selv så skal jeg vite det og kjenne på at jeg ikke har gått under ennå! Da kom selvfølgelig tårene sildrene ut av øynene på meg! Solstrålen skjønte at det er vanskelig og sa videre at til tross for det er det jo noe med all bagasjen jeg har båret på oppi gjennom årene. "Du er jo her, du har din egen leilighet, du har utdannelse, du tar tak i ting, du får til ting og du står i det! Du jobber deg jo igjennom det og det er ikke så mye hjelp du har hatt rundt deg. Fru Klem var der jo en stund men utenom henne er det ikke mange (se bort ifra fam som ikke vet så mye om dette) som har stått rundt deg. Og det at du har stått alene og klart deg betyr jo at du er sterk! At du er sterk er noe du må tro på og du må overbevise deg selv om at du er det!" Jeg lovet å prøve og det må jo være noe i det når det er veldig mange som har sagt og sier det til meg!

Så sa hun også at jeg har så mye godt med meg, det er så mye praktisk jeg er flink til, her påpekte hun spesielt håndarbeidet, fotograferingen og skrivingen. Hun sa også at jeg har så mye god omtanke for de rundt meg og at jeg stiller opp for alle som trenger det, jeg ordner opp og hjelper til, jeg er en god ressurs for de rundt meg. 

Jeg kjente det var veldig godt å høre dette fra henne! Jeg er ikke så flink til å ta i mot ros og sånt, det er bare sånn jeg er men jeg må prøve å bli flinkere til å kjenne på det. Og jeg føler at det teller litt mer når f.eks. Solstrålen, Bamse eller Karamell sier det, de er jo rundt meg men ikke noen av de aller, aller nærmeste slik som mamma, søsteren min eller andre i familien. For meg er det så naturlig å hjelpe til, ordne opp og stille opp for andre, men det er jo ikke det for alle andre, det har jeg jo skjønt på både godt og vondt da. Men men, nå er det sånn jeg er og det skal jeg ta med meg og kjenne på. 

Solstrålen så også litt på øyet mitt, hun hadde lest at jeg var innom på tirsdag med kraftig betent øye. Hvorfor jeg har fått det enda en gang er ikke så godt å si men i noen tilfeller dukker det opp flere ganger på rad. Andre ganger er det immunforsvaret som er svekket, jeg er jo veldig sliten både psykisk og fysisk, så det kan være det som har fått seg en knekk rett og slett etter alt jeg har vært igjennom den siste perioden. Forhåpentligvis kommer det ikke tilbake flere ganger nå! Jeg fortsetter iallfall behandlingen med dråper og krem frem til det er helt bra. Det som var litt greit er at det friske øyet har fått fri fra behandlingen fra i dag av, da er det bare ett øye som skal dryppes og smøres.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar