lørdag 23. juli 2016

Tidlig avgårde

Siden solen skulle skinne i dag fant jeg ut at dagen måtte utnyttes så godt som mulig!
Derfor var jeg ute av huset allerede litt over ti og i sekken lå bok, badetøy og vannflaske. Målet var selvfølgelig Humleplassen! 35min senere stod jeg ute i elven med vann opp til like under knærne, det var dessverre betraktelig kaldere enn når jeg badet der for halvannen måned siden så det ble med vassingen! Kanskje ikke så rart når været har vært som det har vært siden St.Hans!

Dessverre fikk jeg bare være alene der i et lite kvarter... Da kom det to unge jenter og to søte små hunder vandrende, de skulle bade og dermed skjønte jeg at stillheten var forbi... Enda en med hund kom gående men de to gikk igjen veldig fort, heldigvis! Jeg følte veldig behov for å bli værende, ville ikke gå, trengte å lade batteriene litt, hadde aller mest lyst til å være der helt alene men de to med hundene var rolige, når de badet var det bare morsomt da den ene hunden endte opp med å sitte på ryggen til matmor - det var visst litt langt å svømme tilbake til land og hun var visst ikke interessert i å gjøre et forsøk engang:p Men nå som jeg bor her er det mye enklere å komme seg dit, før måtte jeg ta to busser, nå holder det med en:D Det igjen betyr at jeg kan klare å komme meg dit tidlig, sånn som i dag, til og med enda tidligere, om jeg klarer å komme meg opp før da:p

Jeg ble sittende og bare nyte solen en god stund, det var innmari godt og noe jeg så sårt trengte! Det funker å gjøre mindfulness der, er mye enklere å gjøre det ute enn hjemme, hjemme detter jeg så lett ut av det. Var litt forstyrrende når jeg ikke var alene men det gikk det også.

Når solen stekte godt nok fant jeg ut at jeg måtte komme meg videre, da bestemte jeg meg for å dra til byen en liten tur. Det ble rimelig rask tur, bussturen tur-retur tok lengre tid enn hva jeg oppholdt meg i sentrum, haha:p Men så er det sånn at når man bor litt utenfor bykjernen betyr det at det ikke er allverdens av busstilbud, spesielt ikke om helgene. Derfor fikk jeg meg en rundtur, tok en buss jeg aldri har tatt før siden den matchet den andre bussen jeg kom med. Ombord i den bussen møtte jeg en veldig pratesyk bussjåfør! Så dermed fikk jeg til og med en omvisning av bussjåføren som var litt kjent og jeg fikk mange forskjellige historier! Det viste seg at vi har vokst opp i samme område, bare i veldig forskjellige tidsperioder da:p Solstrålen sa en gang at jeg tiltrekker meg de pratesyke og det stemmer innimellom veldig godt!:p

Nå sitter jeg i sofaen, verden går fortsatt rundt men det er ikke så mye jeg kan gjøre med det, bortsett fra å ta det litt roligere da! Det har jeg faktisk klart de to siste dagene men jeg vet jeg kan, og bør, ta det enda roligere! Jobber med saken!
Tror kanskje jeg skal finne sengen, litt tidlig å sove men jeg kan jo lese!

Hva planen for morgendagen er vet jeg ikke helt ennå! Været skal visst være like strålende som i dag, så jeg burde jo komme meg ut på en tur! Har jo et nytt nabolag å bli kjent i og et kamera som skriker etter å bli brukt! Tror også sparkesykkelen min har lyst til å lufte seg litt!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar