fredag 1. juli 2016

Ny måned og litt tilbakeblikk

Hjelpe meg! det er jo 1.juli i dag! Hvor har månedene blitt av? Vi har allerede startet på den 7.måneden i 2016, det er bare et halvt år til vi skriver 2017...

Bergen er en grå og våt by i dag dessverre, regnfull og vind er været som preger Vestlandets hovedstad, kjedelig! Det skulle jo heller ha vært sol, 22gr og skyfri himmel! Dessverre ser de neste dagene like gråe og våte ut... Men på tirsdag er det meldt sol! det er bra! da blir nok kameraet med når jeg skal til Humlen slik at jeg kan ta litt bilder på veien, kanskje jeg endelig får møte svanene igjen! det begynner å bli en liten stund siden jeg så de nå, får kanskje kjøpe et brød så jeg har litt mat å friste med visst de dukker opp:p

I går formiddag ringte Solstrålen meg, hun hadde heldigvis fått beskjeden og var nysgjerrig på hva jeg ville fortelle henne. Det er jo ikke akkurat vanlig at jeg ringer dit og legger igjen beskjeder og spørsmål om hun kan ringe meg tilbake, men akkurat denne gangen bare måtte jeg det:p Nyheten er så god at hun måtte få vite det før jeg skal til henne neste uke! Og når hun fikk høre hva jeg hadde å si ble hun veldig glad på mine vegne, hun syns det var fantastisk bra og det syns jeg også!:D Jeg gleder meg også til å fortelle Humlen det, heldigvis skal jeg til henne på tirsdag!

Yoga stod også på timeplanen i går, jeg er så glad for at Humlen tipset meg om det! Jeg kjenner at det er en veldig god form for trening for min del! Yoga er veldig bra, både fysisk og psykisk. Humlen sa at ved yoga får man brukt senteret sitt, får kontakt med musklene og styrke dem, noe jeg trenger, men det er også en annen positiv ting med yoga, egentlig mange da. Det er også en mindful bit med pusten, å være tilstede og ikke minst å akseptere seg selv, noe jeg må jobbe mye med! Sommerens tema på kurset er å akseptere seg selv og bli glad i seg selv, noe jeg trenger å lære. Så forhåpentligvis kan dette kurset være en drahjelp til behandlingen hos Humlen!

I går var det forresten 12uker siden jeg hadde min første time hos Humlen! det har gått fort det! Jeg sitter og leser notatene mine i dagboken fra den timen, det er litt morsomt å se tilbake til den. Det er jo ikke lenge siden, egentlig, men likevel har mye skjedd på de tolv ukene! Det var en lang ventetid men igjen må jeg bare si at det var absolutt verdt å vente! Å kjenne at jeg endelig fikk en psykolog det går an å prate skikkelig med er veldig bra! Det er ikke barebare å skulle brette ut hele livet ens og i hvertfall ikke når man har prøvd flere ganger før! Og enda verre blir det på en måte når du opplever å bli møtt på helt feil måte av den som skal være den profesjonelle, sånn som skolepsykologen jeg var hos på videregående. Jeg var jo veldig skeptisk til det når Solstrålen nevnte psykologer første gang og var ikke interessert i å bli henvist. Heldigvis hørte hun på meg men bare et par måneder senere takket jeg ja likevel når vi pratet om det igjen. Det satt litt langt inne, det gjorde det men i dag er jeg veldig glad for at jeg sa ja! Så måtte jeg innom to andre på veien før jeg kom til Humlen men det gjorde ingenting for jeg endte jo opp hos henne til slutt. 

Verktøykassen min har fått litt mer innhold, jeg har fått meg en Humleplass som bare er helt fantastisk! Nå har også Solstrålen vært der, jeg måtte jo fortelle henne om det stedet, og hun er helt enig at det er en fantastisk plass, det er pusterom og sånne steder er veldig gode å ha! Jeg er på vei, det vil nok ta lang, lang tid men det er greit for det er jo et lys i tunnelen!

Nå er det fredagskrim på tv, usette episoder av Mord og Mysterier så vidt jeg kan se:D det er veldig greit for jeg ser fryktelig mye repriser for tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar