onsdag 7. mars 2018

En god prat!

I dag hadde jeg endelig time hos Humlen igjen! Der gikk det i tepper, varme drikker og fryktelig mye prat, som vanlig:p Blant annet snakket vi om strikketøy, det er grådig kult å ha en psykolog som også liker å strikke!:p Det er noe spesielt med å vise strikkeprosjekter til andre som har samme hobby altså!:D For de som ikke strikker er ikke alltid like entusiastiske som de som strikker, bortsett fra Solstrålen da!:p Hun pratet også med selveste Sjefsengelen, mer om det lengre ned:p


Det ble mye Tromsø-prat, ikke så rart siden jeg var der bare for en uke siden. Jeg hadde hele femten ark med til henne, litt forskjellig men mesteparten var loggen og epikrisene. Det sammen med iPaden hennes og noen apper gjorde at vi kom inn på unødvendig papirbruk. Dessverre har ikke psykologer og deres pasienter noen sikker måte å sende ting til hverandre på. Vi kan jo bruke mail men der kan vi ikke sende sensitive ting, sms/mms kan brukes men det er begrenset med hva vi kan sende der, dokumenter går jo ikke. Så da må det brukes papir da, iallfall enn så lenge! Håper det kommer en sikker løsning, NAV har jo klart det så da burde jo journalsystemet til psykologene også klare det! 

Utmattelsen jeg er i var også et stort tema, tårene bare rant når vi kom inn på temaet. Jeg visste jo egentlig at dette kom til å skje, det er jo det vi ser gang på gang når det er ekstraordinære ting som skjer! Men samtidig så er det så hinsides tøft og vanskelig og ikke minst tungt når det står på som verst, sånn som nå! Så jeg har fått streng beskjed om å høre på kroppen og ikke hodet, bare gjøre ting som kroppen syns er greit frem til jeg er ute av utmattelsen, måtte det skje fort! På fredag skal jeg noe som innebærer bruk av mye energi, Humlen var grådig skeptisk til at dette var greit! Men det er greit, til nød, så lenge jeg hører på kroppen, tar pauser når den ber om det, om det så er hvert femte minutt! Jeg har lovet å forsøke mitt beste! Det er vanskelig, fryktelig vanskelig, men jeg vet jo at hun har rett i at det er det lureste å gjøre!

Vi har også snakket om nav og hva som skal skje videre. Det endte opp med at vi fant ut at vi ville invitere NAV-damen og fastlegen min til et møte. Så derfor ringte Humlen til legekontoret mitt, legen var opptatt men heldigvis kunne Sjefsengelen finne ledig tid i kalenderen hans! Hun var på høytaleren så derfor skjønte jeg fort at det var henne, hihi:p Heldigvis, iallfall på en måte, er det flere uker til det skal finne sted pga. fulle timeplaner for de. Han kunne allerede neste uke men da skal Humlen og jeg på invigo(?)treningstur og det er allerede utsatt en gang og jeg vil helst ikke utsette det enda en gang. Dessverre er møtet grytidlig på morgningen, iallfall sett utifra mitt ståsted, hahaha! Men som Humlen sa så er det kanskje det greieste slik at de to andre kan se meg ikke fullt så våken og opplagt! Jeg kan også få komme før de andre, blant annet for å kapre plassen min. Har nemlig en fast stol jeg alltid sitter i, tror ikke jeg har sittet i noen av de andre stolene de to årene jeg har gått til Humlen!:p Det var stolen jeg satte meg i første gang og siden har det bare blitt sånn at jeg har satt meg der

Turen vi skal på neste uke var også et tema. Jeg gruer meg veldig mye til det! Det er ikke så veldig gøyt men samtidig så tror jeg at det kan gå likevel! Humlen er der og passer på meg! Jeg ville at vi skulle lage en kriseplan til etter-reaksjonene som eventuelt kommer. Det kom vi ikke så langt med, timen gikk alt for fort, men vi skal gjøre det mens vi er ute og kjører. Dessuten har jo Humlen telefon så jeg kan alltid ringe henne om det virkelig blir for ille!

Etter at timen var ferdig ruslet jeg litt rundt, jeg måtte vente nesten en time på bussen for jeg verken hadde lyst eller ork til å gå hjem i det kalde og våte været som var. Så da gikk turen til strikkebutikken hvor jeg kjøpte fire deilige nøster, to rundpinner og et oppskriftshefte. Planen er nemlig å strikke en deilig hals! har fryktelig lyst til å begynne på det nå, men jeg burde jo egentlig bli ferdig med vesten jeg startet på for to uker siden:p

Når jeg kom hjem fant jeg ut at jeg skulle bake boller, det tok litt tid å komme i gang men jeg kom i mål til slutt!:p Istedenfor å bake en full deig fant jeg ut at jeg bare skulle halvere oppskriften, så istedenfor litt over tredve boller, ble det atten stykker! Det var virkelig akkurat passe, og fordelen med at jeg gjorde det var at jeg hadde akkurat nok ork til å lage skikkelig middag også!

I morgen skal jeg endelig ut til Bamse og Karamell igjen!:D Egentlig skulle jeg på yoga men stakkars Sommerfuglen er blitt veldig syk, så mange timer er blitt avlyst:( Forhåpentligvis blir hun fort frisk igjen!:D Heldigvis skal jeg på yoga i slutten av neste uke, da med en veldig dyktig vikar som jeg kjenner godt, hihihihi:p Sannsynligvis kommer det flere enn bare meg denne gangen!:p Jeg har også meldt meg på et yogakurs Sommerfuglen skal ha om en måneds tid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar