onsdag 28. mars 2018

Strikketøy funker alltid!

Å snakke om strikketøy hjelper alltid! det konkluderte Humlen og jeg med i dag nemlig! 
Forrige uke snakket vi at 2018-versjonen av meg kan klare å redde den lille versjonen av meg som bare løper i loop inne på barneskolen om natten. Natt til mandag hadde jeg et sånt mareritt men 2018-versjonen nådde ikke frem til den lille versjonen for hun ble jaget og prøvde å komme seg vekk. Så dette ble naturligvis et tema i dagens time! Det ble en veldig tøff time, iallfall store deler av den da! Vi pratet om barnet Live og hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne i marerittene. For det er nesten som om jeg hopper ut i det med hele meg og skal redde henne, det gjør at jeg blir slukt jeg også. Men Humlen hadde råd som vanlig, deriblant så kan jeg knyte et tau rundt livet og i tillegg så har jeg jo det magiske teppet, og det kan jeg alltid rulle sammen og ha under armen! 

Det var veldig ekkelt på en måte, det var som om jeg var både barnet Live og 2018-versjonen av henne! tårene rant og pusten forsvant nesten, men Humlen tok hånden min og holdt meg fast i nåtid og sa mye nyttig og bra som gjorde at jeg klarte å roe meg. Hun, og jeg egentlig, lurer på hva som ligger bak denne ekle følelsen vi såvidt tøtsjet borti i dag, men jeg klarer ikke å huske noen flere historier enn de jeg allerede har fortalt. Men jeg er ganske så sikker på at vi klarer å finne ut av det, sånn etterhvert iallfall! Og barnet Live, ja, hun skal det jobbes mer med!

Mens vi jobbet for å roe meg ned så snakket vi om strikking, jeg hadde nemlig med meg det jeg holder på med nå. Og når man har en psykolog som deler samme glede over et strikketøy er det fort gjort og veldig enkelt å begynne å skravle om det! Det er ganske effektivt altså! For mens vi snakket om det så ble både jeg og pusten min roligere og Humlen sa at hun kunne både se og høre det på meg, noe som også stemte veldig godt! Og så er det noe med å kunne småprate om hverdagslige ting selv om man er i terapi! Det er nok ikke alle som syns det er greit, men jeg liker det og ofte, sånn som i dag, så hjelper det også!

Før jeg kom til Humlen hadde jeg vært på handletur, måtte nemlig ha både fotopapir og litt mer garn, samt snop siden det er påske, hihi:p Og siden strikkebutikken stengte tidlig var det enklest å ta handleturen før timen siden den var litt senere enn vanlig. Og det var grådig deilig å være ute i solskinnet! Dessverre gikk jeg på meg en sabla vannblemme, overgang mellom vinter/vår og høst/vinter er ikke alltid så behagelig for beina! Dessverre sprakk blemmen når jeg gikk fra Humlen men heldigvis rakk jeg bussen hjem (lørdagsruter), for ellers hadde jeg vært ille ute om jeg måtte ha gått! Nå sitter jeg i sofaen og glor på TV, tror jeg skal fylle påskeegget litt sånn at jeg har noe å gomle litt på, hihi:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar