tirsdag 13. mars 2018

Helt kørka!

Hvorfor har ikke NAV åpnet for at brukere, behandlere og fastleger kan sende dokumenter DIGITALT????? Tenk så mye papir vi hadde spart om det hadde vært en mulighet! Og ikke minst så er det jo så miljøvennlig! Når HELFO eller helsenorge, eller hvem nå det enn er, klarer å lage journal på nettet, så burde nå NAV klare det også! og så sparer vi som ikke har så mye penger portoen vi må ut med for å få det gjort! Når de skal være så kørka at vi ikke får levere ting direkte til kontoret vi tilhører, så burde de virkelig fikse en slik mulighet!

Jeg var jo innom legekontoret på fredag og snakket med Sjefsengelen om å få legen til å sende epikrisene til NAV for meg. I dag våknet jeg til et ubesvart anrop fra legekontoret + en sms med spørsmål om å ringe tilbake. Jeg ringte og snakket med Engel V, hun kunne fortelle at de ikke kunne sende noe digitalt til NAV, det eneste de kunne hjelpe med var å gi meg en skriftlig kopi... I tillegg kunne hun opplyse meg om at det finnes kun en eneste epikrise fra Tromsø hos dem, men det skal være to, så den skjønte jeg ikke helt! NAV-dama bad jo om å få epikriser hvis noe slikt ble skrevet, jeg lovet å fikse det, så nå må jeg printe ut masse papir og sende det til Oslo eller noe sånt. Eller, vent litt, vi skal jo ha et møte om tre uker, da kan jeg jo bare gi det direkte til henne da! Så sparer jeg både porto og litt miljø iallfall! Eller, godt mulig hun kommer til å si at hun ikke kan motta det men at jeg må skrive ut en sånn saks-side og sende det likevel fordi hun ikke kan motta det direkte...

Jeg er en smule irritert, mega sliten og ganske lei, så jeg tror jeg skal finne Pascals konditori på viafree, litt kvelds og strikketøyet! I morgen skal Humlen, vofsen hennes og jeg ut på tur, vanligvis ser jeg veldig frem til turer med de to, men ikke denne gangen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar