tirsdag 20. mars 2018

Fire år siden

I dag er det fire år siden jeg var hos Solstrålen og bad om hjelp første gang! Det betyr også at det allerede er et helt år siden foreldelsesfristen trådde i kraft med tanke på en eventuell erstatningssak mot kommunen... Det måtte jeg selvfølgelig komme på i natt, når jeg, alt for sent, stod og pusset tennene. Resultatet ble at jeg druknet og falt med et brak ned i tankeelven hvor elvemonsteret satt klar til å spise meg opp, spytte meg ut, kjøre over meg med en undervanns-dampveivals og så spise meg opp enda en gang... Det preget natten min og det har også preget dagen, mest fordi natten ble som den ble og jeg var rimelig trøtt og sliten allerede før jeg hadde fått frokost i magen...

Jeg skulle så gjerne ønske at jeg hadde skrevet noe fra timen hos Solstrålen den torsdagen for fire år siden! Dessverre startet jeg ikke å skrive dagbok før litt under to måneder senere, så jeg har ingen egne minner fra timen, bare hennes notater. Årsaken til at jeg kom til henne var NAV, de måtte ha legeerklæring på at jeg ikke kunne jobbe i skole og barnehage pga psyken. Heldigvis skjønte Solstrålen dette og skrev en erklæring uten problem. Hun sa også at jeg bare måtte gi beskjed om jeg trengte mer hjelp og hun var der hvis det skulle være noe! De ordene tok jeg veldig til meg! For det tok ikke så mange ukene før jeg satt der igjen, heldigvis for det vil jeg si i dag!

Hadde det ikke vært for Solstrålen hadde jeg nok neppe bodd her jeg bor i dag, jeg hadde nok heller ikke begynt hos Humlen i behandling (det er forresten straks to år siden jeg møtte henne for første gang!) eller på yoga hos Sommerfuglen! Jeg hadde nok heller ikke truffet Blomsterdamene og gjengen i strikkeklubben! Så selv om det er en litt sånn kjip dag med tanke på den teite foreldelsesfristen, så var det også mye bra som etterhvert ble satt i gang fordi jeg tok det megastore skrittet og gikk til henne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar