tirsdag 3. mai 2016

Sparemodus og banankasser

I formiddag gikk jeg rett og slett på en skikkelig energismell! Jeg tok til meg det Humlen sa i går, å prøve å finne ut hvor mange skjeer energi jeg har fått utdelt når jeg våkner om morgenen. Som sagt så gjort, meeeen, det var fullstendig bom! Allerede før jeg var kommet meg opp til busstoppet var energien vekke og jeg sank sammen på benken og vurderte sterkt å gå hjem og legge meg igjen... 

Men jeg kjente at hodet trengte luft til tross for at kroppen bare hadde 14,5% batteri igjen, batteriet hadde nettopp varslet om at det gikk inn i sparemodus. Derfor satte jeg meg på bussen når den kom, tok den til byen og byttet buss for å ta den et godt stykke videre. Målet var enkelt og greit - komme meg til Narvesen (en spesifikk en siden jeg dro langt avgårde), kjøpe en lakris-is (er du glad i lakris bør du absolutt prøve den!) til halv pris, komme meg på bussen tilbake til byen og så hjem igjen. Det gikk på hengende håret! Kroppen fikk bevegd seg til tross for litt protester, hodet fikk luften det så sårt trengte og magen fikk en is, hehe:p

Vel hjemme landet jeg i sofaen med et brak, kroppen bare knakk sammen og øynene lukket seg før hodet landet på puten. Jeg følte, og føler forsåvidt fremdeles, at jeg går med et slør av tretthet hengende over meg i dag. Men sove? nei, det var det ikke snakk om at kroppen ville finne seg i, dessverre... (eller kanskje like greit med tanke på nattesøvnen...) Så jeg lå nå der, innpakket i ullteppet og lurte på hva i all videste verden jeg skulle finne på. Det måtte ikke kreve for mye energi og det måtte være noe positivt og rolig, tven var uaktuell for der var det ikke noe spennende, radioen var så som så men den fikk nå stå på. Da fikk hodet verdens beste idè (i følge det altså), jeg skulle gå i boden, finne banankasser og begynne å PAKKE... 
Altså, nå har jeg verken sagt opp leiligheten eller funnet meg et nytt sted, men likevel var det den beste ideen jeg klarte å finne på. Kanskje ikke noe særlig rolig aktivitet men jeg fikk en halv kopp med nyvunnet energi over ideen, så da får det heller være...:p

Men men, jeg hadde ikke så mye annet valg enn å høre på kroppen da den på autopilot tok på seg sko, fant nøklene, låste døren og vandret avgårde til boden... På veien tilbake balanserte jeg FEM banankasser oppå hverandre uten å miste de en eneste gang, jeg låste meg til og med ut og inn gjennom et par dører uten å måtte sette de fra meg:p Hadde det vært mulig hadde jeg nok hatt en sjette på toppen men pga dørene går det ikke uten knall og fall for kassenes skyld.

Resultatet av alt dette her er nå en kasse ferdigpakket, det var det jeg klarte på de 4% jeg fikk tildelt ekstra, mulig det da er en skje ekstra i dag = en skje mindre i morgen tro? 
Nå er jeg iallfall tilbake i sofaen, nesten så godt som utladet, men det skal ikke gjennomføres mer krumspring i dag så da får det gå som det går.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar