søndag 1. mai 2016

Ny måned!

Da er mai startet, her i Bergen har det vært en veldig overskyet dag, tror det regnet i sted også. Men jeg har ikke vært ute, istedenfor har jeg trent, ryddet, støvsuget og glodd på tv, så litt fornuftig har jeg fått brukt dagen til da:p

I tillegg har jeg sittet å lest i gamle papirer, blant annet minneboken til mormoren min fra hun gikk på skolen under 2.verdenskrig. I den var det bare jøssinger som fikk lov å skrive og de fleste signerte med navn og at de var 100%jøssing. Jøssinger var antinazistiske nordmenn, her kan du lese litt mer om akkurat det.

Egentlig hadde jeg tenkt å bake boller i dag men klokken har blitt alt for mye til det nå. Hmm, kanskje jeg må prøve å bake i morgen tidlig før jeg skal til Humlen? om jeg rydder og har et fullstendig klart kjøkken kan det gå, tar jo ikke sååå lang tid å bake 20-30 stykker! Og siden jeg ikke har maur her i leiligheten kan jeg fint legge et kjøkkenhåndkle over dem om de ikke er kalde når jeg må gå. (Der jeg bodde før kunne jeg ikke gjøre sånt, for der hadde jeg daglige maurinvasjoner, bodde i et område som egentlig var en megasvær tue...) Og som en bonus kan jeg ha med meg deilig lunsj i sekken:p (Jeg kan jo lage en kald deig nå, problemet er bare at forrige gang jeg gjorde det vokste deigen utover hele kjøleskapet, hahaha:p (hadde et sånt lite minikjøleskap da))

Siden jeg i går regnet ut hvor mange skritt jeg har gått i april måtte jeg regne ut antall kilometer også. Faktisk så ble det hele 10,9 mil! Det er 3,6km om dagen det, så jeg har gått en del med andre ord:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar